Nové palivové filtry od MANN+HUMMEL chrání dieselové vstřikovací systémy užitkových vozidel před vodou a nečistotami

, 17 července 2020, 13:53

I vysoce kvalitní nafta může obsahovat stopy vody, ať už z vlhkého vzduchu vstupujícího ventilací nádrže, nebo z kondenzace ve velkých nádržích používaných pro uskladňování nafty v čerpacích stanicích. Vyspělé systémy vstřikování nafty Common Rail se vstřikovacím tlakem až 2.500 barů však mají z hlediska čistoty paliva vyšší požadavky než jednoduché mechanické systémy.

Palivový filtr MANN-FILTER PU 12 004 z

Drobné částice nečistot a kapky vody mohou poškodit součásti palivového okruhu, což může vést i k selhání systému. Další problém může představovat složení moderních naftových paliv, které se v posledních letech výrazně změnily: obsahují velmi málo síry a mají vyšší podíl biopaliv a přísad. To má za následek vytvoření velmi malých vodních kapek v motorové naftě a vyžaduje novou technologii separace vody.

Třístupňová separace vody chrání vstřikovací systém

Pokud se voda dostane do palivového okruhu, kapky se mohou zredukovat na velikost menší než 1/10 průměru lidského vlasu. Společnost MANN+HUMMEL vyvinula řešení pro odstranění těchto velmi malých kapiček z motorové nafty. Palivový filtr MANN-FILTER PU 12 004 z funguje ve třech fázích.

V první fázi odstraňuje filtr pevné částice nečistot z motorové nafty. Ve druhé fázi se zachytávají i ty nejmenší kapičky vody a jsou seskupeny do mnohem větších kapek. Ve třetí fázi hydrofobní síto zajišťuje, že zvětšené kapky nevstoupí do vstřikovacího systému. Gravitace způsobuje, že se oddělená voda shromažďuje ve sběrné komoře filtračního modulu. Senzor signalizuje, kdy je nutné vodu ručně vypustit.

MANN-FILTER PU 12 004 z odděluje více než 90 % vody z aktuálně dostupné nafty. Jednofázové i dvoufázové filtry, které jsou na trhu, dosahují relativně nízké účinnosti separace 35 – 40 %, a proto neposkytují spolehlivou ochranu moderním vstřikovacím systémům.

Dostupný v praktické sadě + kompletně recyklovatelný

Nový palivový filtr bude od nynějška dostupný v OE kvalitě také pro nezávislý automobilový trh. Ve spojení s předfiltrem PU 5003, který chrání nízkotlaké čerpadlo, bude k dispozici jako sada PU 12 010-2 z pro motory Mercedes-Benz Actros. Díky tomu, že nový filtr neobsahuje kovové součásti, je kompletně recyklovatelný.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!