Aktuální informace firmy Geis o situaci exportních linek

, 17 března 2020, 12:24

V souvislosti s koronavirem denně společnost Geis sleduje aktuální situaci našich exportních linek.

GEIS

Obzvláště v Itálii je situace kritická. Již nyní dochází k výrazným zpožděním. Na hraničním přechodu mezi Rakouskem a Itálií v Brenneru se tvoří dlouhé kolony a zpoždění doručení je nyní minimálně 1 den. Předpokládá se, že podobná situace bude vznikat i na dalších přechodech.

Informace ze strany GEIS:

  • 24.3. Uzavření – Itálie
    Italská vláda rozhodla o dočasném uzavření firem, jejichž provoz není „nezbytně nutný pro chod státu“.
    Náš partner v Itálii funguje, ale vzhledem k tomu, že do uzavřených firem nelze ani doručovat, nemůže z kapacitních důvodů přijímat další zásilky.
    Jsme proto nuceni pozastavit naše linky do / z Itálie.
    Aktuálně tedy nebudeme svážet žádné exportní zásilky směřující do Itálie a stejně tak nejsme schopni zajistit import zásilek z Itálie.
  • 23. 3. Přeprava do PL je aktuálně ve standardním režimu, přijímáme objednávky a je možné expedovat zboží. Hraniční přechody do Polska jsou průjezdné.
    Kolony (cca 6-8 km) se tvoří z PL do CZ (Bohumín, Český Těšín).
    Situace v Itálii je nadále kritická. Pro dnešní den jsme zastavili exportní linky, jednáme s italskou stranou, ale zatím není jasné, zda export do Itálie zítra obnovíme.
    Vše pro vás neustále sledujeme a budeme vás informovat.
  • 20. 3. Námořní přepravy se standardně realizují a nedochází k zásadnímu zpoždění.
    Vlakové přepravy z Číny jsou kapacitně omezené a dochází ke zpoždění díky přeplnění kapacit.
    U leteckých přeprav je situace nejhorší. Letecké společnosti jsou stále v omezeném i pozastaveném režimu, některé až do konce dubna.
    Jediným možným řešením jsou nyní  Cargo nákladní lety, u kterých se bohužel cenové podmínky mění  každý den.
    Další možností je charter, tedy zasmluvnění celého letadla.
  • 19. 3. Šíření nákazy koronavirem se nezpomaluje. Chceme co možná nejvíce ochránit odesílatele i příjemce a v neposlední řadě i naše řidiče.
    Proto jsme přistoupili k následujícímu opatření:
    Každý odesílatel i příjemce (včetně soukromých osob) zásilky musí být při kontaktu s naším řidičem vybaven ochrannou rouškou nebo musí mít alespoň jiným způsobem (šátkem, šálou, jinou textilií) zakrytá ústa a nos.
    Pokud tomu tak nebude, řidič má právo zásilku nepřevzít či nepředat.
    Zároveň zavádíme nový status, který v našich systémech v takovém případě řidič použije:
    Nedoručeno – příjemce nemá ochranné pomůcky.
    Prosíme, informujte svoje zaměstnance v expedici a dejte dostupný způsobem zprávu o našem rozhodnutí příjemcům vašich zásilek.
    Věříme, že tento krok přijmete pozitivně.
  • 19. 3. Od dnešního dne do příštího úterý nepřijímá v souvislosti s COVID-19 náš partner, síť GEODIS, žádné B2C přepravy pro Francii (toto opatření může být následně prodlouženo). Prosíme, abyste tyto zásilky neexpedovali. O změnách vás budeme průběžně informovat.
  • 18. 3. Slovensko – maďarská hranice: Maďarská strana otevřela přechod Sahy – Parassapuszta, který stáhne severo-jižní tranzit. Předpokládáme, že kamiony z Pobaltí a Polska, které směřují do Maďarska, Rumunska nebo Bulharska využijí tento přechod a doufáme, že se uvolní Bratislava  a tím i česká D2.
    Bohužel, doba do zlepšení situce se nedá odhadnout a budou to určitě až desítky hodin. Proto je potřeba ještě i nadále počítat s delšími přepravními lhůtami, než je obvyklé.
  • 17. 3. Situace na hranicích se Slovenskem se zhoršila. Maďarsko úplně uzavřelo hranice a kolony se tak utvořily hluboko na české území. Exportní linky na Slovensko zatím neomezujeme, ale dojde k obrovským zpožděním kvůli čekacím dobám na hranicích. Bohužel, v souvislosti s touto situací očekáváme vícenáklady, které budeme muset dle platných mezinárodních dohod přeúčtovávat na klienty.
  • 17. 3. Doprava do moravských obcí v karanténě (PSČ: 783 81,783 91,784 01,783 21, 783 22, 783 31): do uzavřené oblasti je aktuálně možný vstup doručujícím řidičům pouze s respirátory nejvyšší třídy, které bohužel na trhu vůbec nejsou. Jiná možnost pro doručení není. Nneposílete zásilky směřující do této oblasti. Nebudou doručeny a vrátíme je zpět odesílateli.
  • 17. 3. S platností od 18.3. ruší Geis službu „osobní odběr“ na pobočkách. Nezadávejte při objednání dopravy tuto službu. Zásilky se službou osobní odběr budou vráceny odesílateli.
  • 17. 3. Exportní linky: Snaží se udržet v provozu standardní exportní linky. Aktuální situace na přechodech je vážná, dochází ke zpoždění doručení:
    • Polsko – nejhorší situace je aktuálně na polských hranicích – doba doručení může překročit 72 hodin.
    • Slovensko, Rakousko, Německo – provoz na hranici je pomalý, ale funguje – předpokládané zdržení na hranici cca 2 hodiny.

Vyjádření firmy:

Vzhledem k uzavření většiny obchodní sítě v České republice v souvislosti s koronavirem vás žádáme, abyste před expedicí vašeho zboží vždy ověřili, že je příjemce schopen vaše zásilky převzít tzn. příjem zboží je zajištěn. Prosíme Vás, abyste neexpedovali a nepředávali nám do přepravy zboží pro uzavřené provozovny. Z kapacitních důvodů nemůžeme takové zásilky po celou dobu vládního opatření skladovat v našich provozech.

Zboží, které je již v našich systémech, ale příjemce si jej nepřevezme, respektive nebudete schopni převzetí vašeho zboží s příjemcem domluvit, můžeme uskladnit pouze na nezbytně nutnou dobu a po domluvě zaslat zpět odesílateli.

Zbytečné doručování do uzavřené provozovny a vracení zboží zpět je pro nás i pro vás zbytečný vícenáklad.

Proto vás prosíme, abyste skutečně více než jindy spolupracovali s příjemci vašich zásilek a přizpůsobili expedici aktuální situaci.

Děkujeme za důvěru a věříme, že společně zamezíme zbytečným ekonomickým škodám.

Geis CZ

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!