S 54.098 fakturovanými vozidly si značka Renault Trucks udržela v roce 2019 svoji pozici na proměnlivém trhu nákladních a užitkových vozidel, který se v první polovině roku vyvíjel velmi dynamicky, aby v druhé polovině zaznamenal rychlý pokles. V segmentu vozidel nad 6 t si francouzský výrobce udržel stabilní pozici na evropském trhu (8,5 %) a potvrdil svoji dominantní pozici ve Francii s tržním podílem 27,9 %.
Renault Trucks udržel objem prodejů vozidel na proměnlivém evropském trhu, který se v první polovině roku vyvíjel velmi dynamicky (nárůst o 15 %), aby v druhé polovině roku zaznamenal rychlý pokles o 18 %.
Na evropském trhu v segmentu vozidel nad 6 t dosáhl Renault Trucks tržního podílu 8,5 %, který tak zůstal stabilní v porovnání s rokem 2018.
Na evropském trhu v segmentu vozidel nad 16 t francouzský výrobce zaznamenal lehký pokles tržního podílu 0,1 procentního bodu, zatímco tržní podíl v segmentu 6 – 16 t vzrostl o 0,3 procentního bodu.
10 % nárůst objemů v mezinárodním měřítku
V mezinárodním měřítku vzrostl objem fakturovaných vozidel o 10 % na celkových 4.933 vozidel. V kontextu obtížných podmínek na trhu, který klesl o 28 %, zaznamenal Renault Trucks růst ve všech zemích.
Francouzský výrobce dosáhl historického úspěchu v Turecku v segmentu vozidel nad 16 t s nárůstem 3 procentních bodů na celkový tržní podíl 8,8 %.
Renault Trucks upevnil své dominantní postavení v Alžírsku (segment nad 16 t) s tržním podílem 26 %. Výroba modelových řad Renault Trucks C a K byla zahájena v roce 2019 v továrně v Meftahu, kde bylo vyrobeno 850 vozidel. V roce 2020 bude továrna zajišťovat také montáž vozidel řady D.
Rekordní objemy ojetých vozidel Renault Trucks
Fakturace ojetých vozidel vzrostly v roce 2019 o 11 % na 9.442 vozidel. V nesnadných podmínkách na trhu ojetých vozidel s velmi velkou nabídkou takových vozidel, se Renault Trucks podařilo udržet nízký stav skladových ojetých vozidel a to zejména díky několika jedinečným nabídkám:
- Nabídka T Selection, která zahrnuje ojetá vozidla vybraná podle věku a najetých kilometrů, která prošla 200 bodovou technickou kontrolou a těží ze záruky výrobce.
- Modely na míru z továrny Used Trucks Factory v Bourg-en-Bresse jako Renault Trucks T X-Road nebo T P-Road, tahače přestavěné na podvozky podle přísných průmyslových procesů, které dokonale odpovídají potřebám zákazníků.
- Speciální série ojetých vozidel jako T 01 Racing, se zcela přepracovaným designem ze studia Halle du design francouzského výrobce.
V roce 2019 získalo 23 obchodních míst označení „Used Trucks by Renault Trucks“. Toto označení zaručuje zákazníkům důkladný výběr a přípravu ojetých vozidel, stejně jako širokou nabídku služeb. Cílem francouzského výrobce je udělit toto označení v roce 2020 celkem 70 obchodním zastoupením.
Poprodejní služby v roce 2019
Renault Trucks zaznamenal solidní nárůst 3 % obratu náhradních dílů a to i přes klesající aktivitu v dopravním sektoru.
Portfolio vozidel využívajících smlouvy o údržbě delší než 36 měsíců vzrostlo o 13% na více než 35.000 vozidel.
V roce 2019 byla na trhy patnácti evropských zemí uvedena služba prediktivní údržby Start & Drive Excellence Predict pro modelovou řadu T a T High. V roce 2020 Renault Trucks rozšíří tuto službu také pro modelové řady C, K, a D a D Wide Z.E
Elektrická doprava se stává obchodní a průmyslovou realitou
V roce 2019 byla na trh uvedena řada 100% elektrických vozidel Renault Trucks. Francouzský výrobce nabízí kompletní elektrickou řadu vozidel od 3, do 26 t, která je nejširší na trhu. Důvěru zákazníků Renault Trucks v elektrická vozidla potvrdil podpis smlouvy se skupinou Carlsberg o dodání 20 vozidel D Wide Z.E.
V letošním roce značka spouští sériovou výrobu elektrických vozidel Renault Trucks ve své továrně v Blainville-sur-Orne.
V průběhu příštích čtyř let plánuje Renault Trucks investovat 150 milionů eur do rozvoje elektrické dopravy. Renault Trucks předpokládá, že elektrická vozidla budou do roku 2025 představovat 10 % objemu prodaných vozidel značky.
Komentáře