Jak odlišit novou spojku od repasované?

11 března 2020, 16:38

Repasované spojky Valeo jsou výsledkem profesionální repase provedené ve francouzském závodě v Amiens, který se specializuje na výrobu spojek do prvovýroby. I když se jedná o plnohodnotný produkt nejvyšší kvality, používá na něm firma Valeo speciální značení, aby k výrobku zákazníci dostali kompletní informace. Níže vysvětlíme, kde se v případě spojek pro nákladní automobily a autobusy tyto znaky nachází.

Odpovědné nakládání se surovinami

Valeo jako jeden z největších světových výrobců autodílů pro prvovýrobu a aftermarket se silně angažuje v oblasti péče o životní prostředí. Jednou z činností v této oblasti je profesionální repase dílů, které lze znovu použít. Díky tovární repasi od Valea dostávají zákazníci repasované spojky stejné kvality a provozních parametrů jako mají zbrusu nové. Na důkaz této skutečnosti poskytuje Valeo stejnou dvouletou záruku bez omezení kilometrů jak na nové, tak i na repasované spojky, určené pro nákladní vozidla a autobusy.

Kompletní informace pro zákazníky

Navzdory stejné kvalitě nových a repasovaných spojek vyvíjí firma Valeo veškeré úsilí, aby symbol servisní výměnyzákazníci vždy dostávali úplné informace o tom, co kupují. Proto společnost Valeo Service používá pro nové a repasované spojky jiná objednací čísla. To platí jak pro spojkové sady, tak i pro části spojky, které lze repasovat, tzn. pro přítlačné talíře a spojkové lamely. Kromě toho jsou repasované spojkové sady Valeo v katalogu TecDoc popsané jako REMANUFACTURED a označené symbolem servisní výměny, což jsou dvě spojené šipky – zelená a červená. Nové spojkové sady jsou v TecDocu vždy popsány jako NEW.

Rozdíl lze také zaregistrovat při podrobnějším pohledu na štítky obou produktů. V případě repasovaného je na štítku logo servisní výměny, nová sada na tomto místě žádné značení nemá (viz obrázky níže).

Označení na repasované a nové sadě Valeo
Označení na výrobku

Existuje však také možnost zjistit, zda daná spojka je novým produktem nebo byla podrobena tovární renovaci, pokud nemáme její obal nebo není možné ověřit její objednací číslo. Stačí si pečlivě prohlédnou spojkovou lamelu nebo přítlačný talíř. Oba tyto repasované produkty mají na sobě značku VES. Jde o zkratku „Valeo Exchange System“, kterou se označuje systém sběru částí, který v současné době funguje v některých evropských zemích. Nový produkt zde nemá žádné označení, takže logo VES nám poskytuje jednoznačné informace.

značka VES na spojce

Konstrukční rozdíly

Pokud si nejsme jisti, že se na spojkové lamele nebo přítlačném talíři logo VES nachází, stále si můžeme ověřit, zda se jedná o nový nebo repasovaný produkt. Rozdíl je patrný v konstrukci repasovaného přítlačného talíře. Najdeme zde distanční kroužek, který na novém produktu chybí. Během repase je totiž nutné opracovat přítlačný talíř, čímž se změní jeho tloušťka. Tento rozdíl je nutné korigovat zmíněným kroužkem.

Rozdíl v konstrukci repasovaného přítlačného talíře

Přítlačný talíř se po procesu renovace musí také vyvážit. V tomto případě se používá několik vyvažovacích bodů. Nový produkt může mít jedno takové místo nebo třeba vůbec, pokud je po vyrobení zcela vyvážený.

Přítlačný talíř se po procesu renovace musí vyvážit

V případě spojkové lamely bychom se měli zaměřit na nalezení loga VES. Možnost rozpoznat, zda se jedná o nový nebo repasovaný produkt podle jeho konstrukce, nelze se 100% jistotou. Repasovaná spojková lamela má s novou mnoho společného. Má stejné nové originální třecí obložení a stejný způsob jeho uchycení k nosné desce. Lze u nich použít továrně repasované tlumiče vibrací (pokud byly v továrně zkontrolovány a určeny pro repasi). Není tomu tak však vždy, někdy se používají také zcela nové tlumiče vibrací. Kromě toho je odlišení regenerovaných tlumičů od nových velmi obtížné a někdy zcela nemožné.

Nové díly u repasované spojky Valeo

Je třeba poznamenat, že vypínací ložiska se nikdy nerepasují. Nová i repasovaná spojková sada obsahuje vždy zcela nové vypínací ložisko – proto na tomto dílu nenajdeme žádné informace, podle kterých můžeme určit, zda se jedná o novou nebo repasovanou sadu.

Více informací o identifikaci nových a repasovaných spojek již brzy naleznete v online školení. Chcete-li se ho zúčastnit, stačí se zaregistrovat zadáním základních údajů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!