Elektromobilita pronikla i do flotily DB Schenker

, 21 února 2020, 10:35

Elektromobilita se v dnešní době dostává nejen do běžného provozu, ale i do firemních flotil, a logistická společnost DB Schenker není výjimkou. Nedávno převzala pět vozů Fuso eCanter od automobilky Daimler, které se nyní využívají pro koncové doručování v Berlíně, Frankfurtu nad Mohanem a ve Stuttgartu.

DB Schenker je jednou z prvních logistických společností, která v provozu testuje elektrické nákladní vozy hned v několika evropských městech.

DB Schenker

Podmínky měst se liší

Při testování e-kamionů se potvrdilo očekávání, že v různých evropských městech se podmínky pro logistiku velmi odlišují.

V Berlíně je potřeba počítat s velkou rozlohou metropole a také faktem, že do města proudí mnohem více zboží než opačným směrem. Navzdory tomu zde probíhají testy těchto rozvozových elektromobilů, a to i ve smíšených flotilách s naftovými vozy.

Pro Paříž jsou typické úzké ulice, které komplikují manévrování velkým e-kamionům. Přesto se zde používají pro doručení lehčích zásilek a zboží na trasách s 10 až 12 zastávkami denně.

V německém Frankfurtu nad Mohanem je výzvou pro elektromobilitu vzdálenost. Jelikož se eCantery testují na trasách v padesátikilometrovém okolí Frankfurtu, musí řidič správně využít jeho stokilometrový dojezd. Od března tyto vozy denně přepravují přibližně 1.500 zásilek.

DB Schenker

Mezinárodní srovnání

V budoucnu bude nutné zvážit, jak přizpůsobit celkovou strategii pro elektromobilitu místním podmínkám. Například v Japonsku je distribuční koncepce nastavena zcela odlišně oproti Německu. V Japonsku dominují 3,5 tunové nákladní vozy, protože města jsou mnohem větší a silnice užší. Tyto faktory nahrávají dobře ovladatelným vozidlům, jako jsou i ta elektricky poháněná. Elektromobily by tak mohly být ideální – obzvlášť když se v Asii pro doručování zboží využívají už několik let.

Testování vozů eCanter DB Schenker pomáhá na cestě k bezemisní citylogistice ve městech a jejich okolí a také k tomu, aby se společnost DB Schenker stala předním udržitelným poskytovatelem logistických služeb. Elektromobilita v městském provozu s distribucí do kamenných obchodů a koncovým zákazníkům představuje pro DB Schenker obrovskou výzvu. Ve Frankfurtu už se počet denních doručení pohybuje mezi 100-150, což je vzrůstající trend.

Zkušební e-kamion: Fuso eCanter

Fuso eCanter je 7,5 tunový elektrický nákladní vůz s dojezdem nejméně 100 km, který bez velkých problémů zvládá distribuci zboží po městě. Vozidla se obvykle nabíjí přes noc pomocí standardních nabíječek a díky rychlonabíječkám mohou být za 90 minut připravena k dalšímu provozu. Protože požadavky na elektromobily jsou obvykle velmi specifické, výrobci elektrických vozidel je často testují společně se svými zákazníky – zaměřují se zejména na dojezdy vozidel, požadavky na infrastrukturu, systém nabíjení nebo servisní kapacity.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!