Důležitost dopravy pro ecommerci

, 24 dubna 2019, 9:09

Objemy nákupů přes e-shopy jsou stále na vzestupu a ještě nějakou dobu tomu tak pravděpodobně bude. Zároveň se čím dál více zrychlují všechny procesy a zákaznická očekávání se tak zvyšují.

Doprava Der Kurier

Majitelé e-shopů by tak měli zvážit všechny aspekty svého podnikání, aby nejen získali nové zákazníky, ale také si udrželi ty stávající. Distribuční cesta je vedle produktu, propagace a ceny jednou ze základních součástí marketingového mixu, a také pro podnikatele v ecommerce je důležité ji nepodcenit.

Výběr vhodného dopravce je pro majitele e-shopu zásadní, protože se velmi lehce může stát, že z důvodu nekvalitní dopravy neklesne v očích zákazníka dopravce, ale právě e-shop, který nedokázal lepší dopravu zajistit.

„Je dobré si uvědomit, že dopravce funguje jako zásadní část řetězce. Mnoho obchodníků bere dopravu jako nutné zlo, které je potřeba zajistit, ideálně co nejlevněji, ve skutečnosti se však jedná o faktor, který může mít zásadní vliv v konkurenčním boji,“ říká Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, specializující se na dopravu do Německa.

Dejte zákazníkům na výběr

Prvním zásadním pravidlem je nabídnout zákazníkovi více druhů dopravy, protože každému vyhovuje něco jiného.

V každém případě je dobré dát zákazníkovi možnost si vybrat z více možností tu, která nejvíce vyhovuje jeho preferencím. E-shop, který nabízí jen jednu možnost, se takto může o hodně zákazníků ochudit. Vzhledem k tomu, jak se procesy v současnosti zrychlují, je vhodné mít jako jednu z možností co nejrychlejší možné doručení,“ vysvětluje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier.

Doprava zdarma

Ošemetnou záležitostí je nabízení dopravy zdarma, jelikož známou pravdou je, že zdarma není nic a vždy se nakonec najde někdo, kdo to bude muset zaplatit. Zavedení dopravy zdarma vyžaduje důkladné promyšlení strategie. Pokud nabízíte dopravu zdarma plošně všem zákazníkům na všechny zásilky, je nasnadě, že se tento fakt musí projevit v cenách produktů, tedy že cena produktu již bude zahrnovat náklady na dopravu.

Dále lze nabízet dopravu zdarma jen za určitých podmínek v rámci marketingových akcí, tedy při různých příležitostech jako jsou Vánoce a další svátky, při nákupu v určité hodnotě nebo pro zákazníky, kteří jsou členy věrnostního programu. Pokud dopravu zdarma ve svém e-shopu po důkladném zvážení zavedete, jedná se vždy o velkou konkurenční výhodu.

Zmíněné faktory naznačují, že doprava je důležitou součástí provozování e-shopu, která může mít poslední slovo při zákazníkově rozhodování. Zákazníka totiž neuspokojíte ani sebelepším produktem, pokud mu jej nedoručíte na správné místo ve správný čas.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!