IVECO vítá osvobození vozidel na zemní plyn od mýta v Německu

, 31 října 2018, 10:06

Německo schválilo zákon, podle něhož budou vozidla nad 7,5 tun s pohonem na zemní plyn osvobozena od ekologické složky dálničního mýta, a to zatím na dvouleté období od 1. ledna 2019 do 31. prosince 2020.

IVECO vítá osvobození vozidel na zemní plyn od dálničního mýta v Německu

Pierre Lahutte, prezident značky IVECO, prohlásil: “Necelý měsíc poté, co IVECO na veletrhu IAA 2018 Hannover vstoupilo do historie se svým bezdieselovým stánkem, který demonstroval schopnost značky nabízet vozy na elektrický pohon, CNG a LNG, schválil německý parlament osvobození nákladních vozů na CNG a LNG od dálničního mýta.

Již dříve byly v červnu odsouhlaseny také dotace na koupi těchto vozů. Německo leží na křižovatce evropské logistiky, proto tyto rozhodné kroky německého parlamentu zásadně urychlí rozmach pohonu na zemní plyn na celém kontinentu a významně ovlivní evropskou nákladní dopravu. Dnes slavnostně otevíráme v Bolzanu novou čerpací stanici LNG na Brennerské dálnici, která spojuje Itálii, Rakousko a Německo, a společnosti FERCAM, přednímu nákladnímu dopravci v Itálii a Německu, jsme dodali první nákladní vůz na LNG!“

IVECO vítá tento krok, který potvrzuje jeho dlouhodobou vizi trvale udržitelné dopravy a přesvědčení, že zemní plyn je vyzrálé technologické řešení. Díky více než dvacetiletým zkušenostem z vývoje a podpory vozů na zemní plyn dnes IVECO stojí v čele s kompletní nabídkou vozů na CNG a LNG, od lehkého užitkového vozu Daily NP až po první nákladní vůz Stralis NP pro dálkovou dopravu, který v sobě spojuje maximální výkon a komfort s ekologickými a ekonomickými výhodami zemního plynu a autonomií až 1.600 km. Takový vůz představuje dokonalé řešení, jež je nyní díky nově schváleným dotacím na nákup a osvobození od dálničního mýtného ještě výhodnější než dosud.

Nákladní vozy na LNG a CNG splňují nároky doslova každého dopravce – od kamionových přepravců využívajících vůz Stralis NP až po logistické společnosti provozující dopravu na všechny vzdálenosti, od městských a meziměstských misí, pro něž je určen vůz Eurocargo NP s motorem o výkonu 206 HP, po dálkovou dopravu, kde je na výběr Stralis NP s motorem o výkonu 330 HP, 400 HP a 460 HP.

Tyto vozy mají veškeré ekologické přednosti zemního plynu, nejčistšího fosilního paliva: generují o   90 % méně NO2, o 99 % méně polétavého prachu; a v případě biometanu o 95 % méně CO2 než jejich dieselová obdoba.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!