Společnost Scania zvýšila v prvních šesti měsících roku 2018 čistý prodej na rekordních 66,2 miliardy SEK, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 9 %.
Komentář Henrika Henrikssona, prezidenta a generálního ředitele:
“Společnost Scania zvýšila čistý prodej na rekordních 66,2 miliardy Švédských korun v prvních šesti měsících roku 2018, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 9 %. Zisk dosáhl 6.950 mld. SEK, což znamenalo provozní marži 10,5 %. Zatímco vyšší objem prodaných vozidel a služeb měl na zisk pozitivní vliv, stejně tak kurz Švédské koruny, negativní dopad měly naopak faktory v podobě méně příznivého tržního mixu, vyšší náklady na výrobu dvou produktových řad a pokračující potíže na straně dodavatelů. Nedávná napjatá situace v dodavatelském řetězci se ještě zhoršila kvůli stávce u dodavatele komponentů, což mělo za následek, že společnost Scania byla nucena dočasně zastavit dodávky a prodej motorů V8. V důsledku těchto přerušení se také zvýšila úroveň skladových zásob, což mělo také v kombinaci s vysokou úrovní investic negativní dopad na peněžní tok.
Poptávka po nákladních automobilech zůstává silná na většině trhů, mimo jiné v automobilovém, těžebním, lesnickém a zemědělském sektoru. Poptávka po nákladních automobilech v Evropě zůstává na vysoké úrovni. V Latinské Americe se trend poptávky odráží v pomalém oživení v Brazílii. V Eurasii jsou také objednávky stále na dobré úrovni hlavně díky Rusku. Objednávky na Blízkém východě se snížily kvůli opětovnému zavedení sankcí v Íránu. Ve zbytku Asie je trend pozitivní v důsledku pokračujícího vývoje směrem k modernějším logistickým systémům. Poptávka po autobusech a autokarech je i nadále silná. V průmyslové oblasti dosáhla poptávka po nových motorech rekordních úrovní a trend je pozitivní ve všech segmentech. Finanční služby vykazovaly provozní výnosy ve výši 665 milionů SEK a úvěrové ztráty zůstávají na nízké úrovni.
V prvním čtvrtletí roku 2018 bylo dosaženo velkého využití kapacit ve firemních flotilách a tržby za služby dosáhly v první polovině roku 2018 rekordní výše 13,1 mld. SEK, což představuje nárůst o 12 %. Digitalizace a konektivita jsou rozhodující pro posun směrem k udržitelnému dopravnímu systému a představují stále důležitější část nabídky služeb společnosti Scania. Díky digitalizaci můžeme zvýšit efektivitu podnikání v oblasti služeb lepším využitím kapacit v našich servisech a tím tak nabídnout zákazníkům efektivnější služby s cílem zvýšit jejich ziskovost. Zatím se digitalizace také otevírá pro nové obchodní modely jako je Scania Go – nedávno představená služba mobility. Prostřednictvím jediné aplikace mají zaměstnanci společnosti Scania během pracovního dne přístup k řadě různých druhů dopravy jako alternativu k soukromému vozidlu. Cílem je podporovat udržitelné a sdílené cestování a prozkoumat potenciál systému v širším, komerčním pohledu.“
Komentáře