Firma SKF upravila konstrukci několika ložisek a nábojů kol určených pro aftermarket. Změny se týkají nákladních vozidel, návěsů a dodávek.
V sadě VKBA 5377 byla změněna konstrukce náboje kola pro vybrané modely nákladních vozů Iveco (OE č. 42541578 a 5006207845) a vozů MAN (OE č. 81.93420.0288, 81.93420.0349). Podobná modifikace byla provedena také v sadě VKBA 5549, která se používá v návěsech SKRB a ROTOS firmy SAF (OE číslo 3.434.365.000, 4.200.200.100, 4.200.200.101, 100167600, 100167601, 1002689 a 1003457).
Pro uvedené sady jsou k dispozici dvě varianty konstrukce náboje, které berou v úvahu rozdíly u dílů, které se montovaly na první montáž. Společnost SKF zdůrazňuje, že v obou případech je třeba dodržet stejný postup montáže.
Změna se dotkla také sady VKBA 3646 pro Volkswagen Multivan, Touareg a Transporter (OE čísla 7H0 498 611 a 7L0 498 611). Tato sada je vybavena otevřeným zajišťovacím kroužkem pro profesionální opravu. Může se stát, že se při přepravě zboží tento zajišťovací kroužek vysune. To však nemá žádný dopad na funkci ložiska a zajišťovací kroužek lze snadno umístit do správné polohy na spodku ložiska.
Podobná situace se zajišťovacím kroužkem může nastat také u sady VKBA 6676 pro Mercedes třídy V, Viano a Vito (OE čísla 639 330 12 32 i 639 330 13 32) nebo sady VKBA 6699 pro Mercedes Sprinter (OE čísla A 906 33 02 420, A 906 33 02 520, A 906 33 03420 a A 906 33 03 520) a Volkswagen Crafter (OE číslo 2E0 407 303P).
Postup při umístění zajišťovacího kroužku do správné polohy:
Poznámka! Vždy dodržujte montážní pokyny výrobce vozidla a použijte nástroj VKN 600 od SKF, který zaručuje správnou montáž nového ložiska.
Komentáře