Renault Truck na evropském trhu v roce 2017 rostl nejvíce

, 14 března 2018, 9:51

Rok 2017 byl pro značku Renault Trucks rekordním díky navýšení fakturací
a celkového objemu 49.930 prodaných vozidel. Francouzský výrobce posílil své postavení na trhu a zaznamenal nejlepší růst tržního podílu v Evropě a ve Francii.  

Renault Trucks v roce 2017 zvýšil své prodeje s celkovým počtem 49.930 fakturovaných vozidel, což představuje nárůst o 4 %. V kategorii vozidel s hmotností nad 6 t skončil loňský rok růstem prodejů dokonce o 7 %.

Tržní podíl Renault Trucks v Evropě v kategorii na 16 t vzrostl o 0,6%

Bruno Blin, Prezident Renault Trucks
Bruno Blin, Prezident Renault Trucks

V roce 2017 zaznamenal evropský trh nákladních vozidel nad 6 t mírný růst (+1 %), celkový objem prodaných vozidel Renault Trucks rostl o 7,7 % a současně s ním rostl také jeho podíl na trhu o 0,5 procentního bodu na konečných 8,4 %

Na klesajícím trhu (-1,8 %) vozidel střední řady (6 – 16 t) si Renault Trucks udržel svoji pozici i přes pokles 0,1 procentního bodu. Tento mírný pokles mohlo způsobit stažení modelu D Cab 2m z nabídky v roce 2017, jehož tržní podíl představoval 1,1 %.

Po čtyřech letech růstu se evropský trh nákladních vozidel nad 16 t, který vzrostl o 1,4 %, vrátil na úroveň roku 2008. Značka Renault Trucks byla v tomto segmentu úspěšná, zaznamenala celkový nárůst prodejů o 9,1 % na většině evropských trhů a největší růst mezi všemi výrobci nákladních vozidel o 0,6 procentního bodu, kdy dosáhla tržního podílu 8,7 %.

Mezinárodní trhy

Renault Trucks má zastoupení ve vice než 100 zemíchRenault Trucks je mezinárodně aktivní především na trzích v Africe a Středním východě.
V roce 2017 zde bylo vyfakturováno celkem 4.886 vozidel, což znamenalo pokles o 4 %, který mohl být způsoben zavedením dovozních kvót v Alžírsku. I přes tento fakt, je Renault Trucks  leaderem mezi evropskými výrobci nákladních vozidel ve francouzsky hovořících částech Afriky, kde například v již zmíněném Alžírsku dosáhl 40 % tržního podílu v segmentu nad 16 t.

Renault Trucks také navýšil o 40 % své objemy na tureckém trhu, jehož růst je i nadále velmi pomalý. V roce 2017 zde navíc značka otevřela čtyři nová prodejní a servisní centra
v Izmiru, Istanbulu, Denizli a Ankaře.

V Iránu obnovil Renault Trucks spolupráci se společností Arya Diesel Motors týkající se importu modelových řad T, C a K a montážní linky pro řadu T.

V roce 2017 byly v Chile uvedeny na trh modelové řady T, C a K.

Ojetá vozidla

Renault Trucks si udržel své objemy i na nesnadném trhu ojetých vozidel s 6.846 fakturovanými vozidly a do rozvoje svých aktivit v této oblasti také významně investoval.

V Dubaji a Budapešti byla otevřena nová centra ojetých vozidel a v Bourg-en-Bresse, v rámci továrny Renault Trucks, pak vznikly specializované dílny pro renovaci ojetých vozidel.

V těchto dílnách upravuje francouzský výrobce svá vozidla tak, aby dokonale odpovídala potřebám zákazníků. V roce 2017 proběhla přestavba 230 ojetých vozidel a cílem Renault Trucks je přestavba 1.000 vozidel ročně.

Renault Trucks také spustil webový portál zaměřený na nabídku svých ojetých vozidel.  V současné době slouží tento digitální nástroj především k jejich prezentaci, nicméně
do roku 2020 by se měl stát skutečným online obchodem.

Poprodejní služby

Oblast poprodejních služeb je pro Renault Trucks klíčová, protože na ni je závislý úspěch zákazníka. V roce 2017 vzrostl obrat náhradních dílů o 2,6 %. Renault Trucks pro své zákazníky připravil řadu služeb o údržbě, jejichž penetrace vzrostla o 4 %.

Pokračující růst v roce 2018

Renault Trucks by měl i nadále těžit z příznivého tržního prostředí a výsledků své práce.  Řady francouzského výrobce nedávno rozšířilo 500 nových zaměstnanců (včetně 300 operátorů) a 175 obchodních zástupců. V roce 2017 otevřela značka 35 nových prodejních
a servisních míst.

V roce 2018 se značka soustředí na uvedení 100% elektrických vozidel na trh a připravuje novou montážní linku v továrně Blainville-sur-Orne, kde bude jejich sériová výroba probíhat.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!