Číňané největším akcionářem Daimleru

1 března 2018, 11:17

Automobilový průmysl je svědkem jedné z největších událostí posledních let, a pro některé je stejně důležitý, jako Benzův vynález automobilu se spalovacím motorem. Čínská automobilka Geely drží největší balík akcií koncernu Daimler.

Li Shufu, zakladatel a ředitel Zhejiang Geely Holding Group

Li Shufu, zakladatel a prezident společnosti Zhejiang Geely Holding Group, se stal hlavním akcionářem německé společnosti Daimler AG. V pátek 23. února bylo oznámeno, že společnost Geely za částku 7,3 miliardy eur (9 miliard dolarů) učinila největší čínskou investici v historii skupiny do zahraničního automobilového průmyslu. Tento krok čínského miliardáře se odehrál v době, kdy alternativní a autonomní vozidla vstupují do nové éry a technologické firmy jako Google a Aple se snaží uchytit v tomto odvětví.

Li a Geely Group získaly 9,7% akcií v holdingu Daimler. Daimler a další němečtí výrobci automobilů neustále silně investují do vývoje vozidel, aby splnili přísnější předpisy a udrželi se na trhu, kde se objevuje stále více vozů s alternativním pohonem. Spolupráce s firmou Daimler na poli nových pohonů a online služeb vozidel, je pro Geely zásadní.

Mimo jiné je zajímavé, že první auta značky Geely byly regulérní kopie vozů německé značky. Dále je Geely od roku 2010 vlastníkem společnosti Volvo Cars a v loňském roce koupil akcie divize nákladních automobilů této značky ve výši 4 miliardy dolarů. Geely je také vlastníkem London Taxi a významně kontroluje britského výrobce sportovních vozů Lotus Cars.

Geely chce investovat do vývoje nových technologií a výroby elektrických automobilů. Již bylo oznámeno, že je v plánu vybudovat novou továrnu Mercedes v Číně, která bude stát zhruba 12 miliard yuanů (1,9 miliardy dolarů). To má výrazně zvýšit prodej této značky.

Trh s elektrickými automobily v Číně je jedním z nejrychleji rostoucích na světě, protože čínská vláda klade velký důraz na omezení používání automobilů se spalovacími motory. Také proto, učinil Li Shufu tuto významnou investici.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!