Matador dálkových soutěží Tomáš Tomeček se na jedenáctém ročníku rallye Africa Eco Race umístil na pátém místě mezi kamiony, když ve své Tatře T 815 zcela sám bez navigátora překonal nástrahy afrických dun. Tomáš Tomeček se však neobešel bez technických problémů. Do cíle senegalského Dakaru se tak dostal díky pomoci druhé závodní Tatry, která v Africe letos startovala.
Stále populárnější dálková soutěž Africa Eco Race, která navazuje na původní africkou rallye Dakar, byla svědkem výjimečného výkonu jezdce týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka. Ten byl se svým závodním speciálem TATRA T 815 s originálním tatrováckým dvanáctiválcovým motorem po čtvrté etapě závodu na prvním místě.
Díky technickému problému v páté etapě se spojkovou hřídelí se však v tabulkách propadl.
„Byla to velká škoda, protože výměna tohoto dílu by trvala maximálně hodinu. My ale náhradní díl neměli s sebou, proto jsme museli vymyslet jiné řešení. Zavolal jsem Petru Čapkovi a ten nám spojkovou hřídel ze své Tatry půjčil,” řekl k technickým problémům Tomáš Tomeček.
Ztráta způsobená výpadkem v páté etapě činila přibližně 17 hodin. Přesto se Tomáš Tomeček snažil ztrátu za volantem své Tatry T 815 co nejvíce stáhnout. Z deseti měřených etap tři vyhrál, dvakrát byl druhý a dvakrát třetí.
Tomáš Tomeček provozuje celkem čtyři Tatry 815. Jednu závodní, druhou asistenční a další dvě plní funkci tzv. balai. Jedná se o pomocné odtahové vozy, které v rallye pomáhají závodníkům v nesnázích.
Na Africa Eco Race už po deváté v řadě jel s vozem Tatra T 815 s originálním tatrováckých vzduchem chlazeným motorem týmu Promet/Czechoslovak Group, který tradičně připravuje i za podpory kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS. Holding Czechoslovak Group je partnerem Tomáše Tomečka již několik závodních sezon a toto spojení přineslo nejeden úspěch.
Komentáře