SDA: Registrace vozidel v ČR za 1/2024

6 února 2024, 10:18

V lednu 2024 se meziročně zvýšil počet registrací nových osobních automobilů o 18,8 % (na 20.361 ks). Pokračuje tak zatím pozitivní trend z minulého roku. Pořadí značek na prvních třech místech je Škoda, Hyundai, Toyota. Registrace čistě elektrických OA vzrostly o 10,3 %, hybridní vozy vzrostly celkově o 29,6 %, plugin hybridy však o 11,7 % poklesly. Ostatní kategorie též meziročně vzrostly s výjimkou velkých nákladních automobilů.

V lednu letošního roku bylo v ČR registrováno celkem 20.361 nových osobních automobilů, 1.969 lehkých užitkových automobilů, 79 autobusů, 666 nákladních vozidel, 1.019 motocyklů. Za stejné období minulého roku to bylo 17.137 osobních automobilů, 1.704 lehkých užitkových automobilů, 55 autobusů, 789 nákladních vozidel a 941 motocyklů.

Osobní automobily

Celkově registrace nových osobních automobilů vzrostly oproti loňskému lednu o 18,81 %
(z 17.137 ks na 20 361 ks, tj. o 3.224 ks). První je značka Škoda s 8 615 registrovanými osobními vozy (42,31 %), následují Hyundai – 1.597 ks (7,84 %), Toyota – 1.556 ks (7,64 %), Volkswagen – 1.433 ks (7,04 %), Kia – 794 ks (3,90 %), Dacia – 590 ks (2,90 %), BMW – 502 ks (2,47 %), Mercedes-Benz – 501 ks (2,46 %), Peugeot – 405 ks (1,99 %), SsangYong – 358 ks (1,76 %), atd.

Nejprodávanějšími osobními vozy jsou Škoda OCTAVIA s 2.545 ks (12,50 %), Škoda KAMIQ – 1.547 ks (7,60 %), Škoda FABIA – 1.213 ks (5,96 %), Škoda SCALA – 1.066 ks (5,24 %), Škoda KODIAQ – 929 ks (4,56 %), Hyundai i30 – 743 ks (3,65 %), Škoda KAROQ – 609 ks (2,99 %), Škoda SUPERB – 605 ks (2,97 %), Hyundai TUCSON – 472 ks (2,32 %), Toyota COROLLA – 436 ks (2,14%), atd.

Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s 9 511 registrovanými vozy (46,71 %). Z hlediska paliva vede benzín s 68,58 %, podíl nafty tvoří 24,13 %.

Registrace vozů s alternativním pohonem stouply oproti loňskému lednu o 28 % (4.708 vs. 3.671). Počet registrovaných elektromobilů se zvýšil o 10,3 % (ze 429 na 473 ks). Hybridní vozy vzrostly meziročně o 29,6 % (3 817 vs. 2 945), z toho plug-in hybridy poklesly o 11,7 % (ze 488 na 431 ks).

Podíl firemních automobilů na lednových registracích byl 79 %, privátních 21 %. Počet dovezených ojetých OA klesl meziročně o 1,7 % na 11.400 ks. Jejich průměrné stáří je 10,3 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 48,47 %, z toho starších 15 let je 22,09 %.

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly meziroční nárůst o 15,55 % (z 1.704 ks na 1.969 ks, tj. o 265 ks). První je značka Renault s 275 registrovanými lehkými užitkovými vozy (13,97 %), následují Volkswagen – 262 ks (13,31 %), Opel – 259 ks (13,15 %), Ford – 254 ks (12,90 %), Toyota – 187 ks (9,50 %), Citroën – 149 ks (7,57 %), Fiat – 139 ks (7,06 %), Peugeot – 122 ks (6,20 %), Iveco – 95 ks (4,82 %), Mercedes-Benz – 90 ks (4,57 %), atd.

Nákladní vozy

Registrace nákladních vozidel oproti loňsku klesly o 15,59 % (ze 789 ks na 666 ks, tj. o 123 ks). První je značka Mercedes-Benz s 142 registrovanými nákladními vozy (21,32 %), následují Scania – 129 ks (19,37 %), Volvo – 97 ks (14,56 %), MAN – 86 ks (12,91 %), Iveco – 81 ks (12,16 %), DAF – 56 ks (8,41 %), Renault Trucks – 46 ks (6,91 %), Ford – 19 ks (2,85 %), Tatra – 7 ks (1,05 %), Fuso – 2 ks (0,30 %), atd.

Registrace autobusů vzrostly o 43,64 % (z 55 ks na 79 ks, tj. o 24 ks). První je značka Iveco Bus s 40 registrovanými autobusy (50,63 %), následují Setra – 19 ks (24,05 %), MAN – 9 ks (11,39 %), Mercedes-Benz – 5 ks (6,33 %), SOR – 3 ks (3,80 %), Isuzu – 2 ks (2,53 %), Torsus – 1 ks (1,27 %).

Kategorie motocyklů zaznamenala meziroční nárůst o 8,29 % (z 941 ks na 1.019 ks, tj. o 78 ks). První je značka Honda s 180 registrovanými motocykly (17,66 %), následují CF Moto –
147 ks (14,43 %), KTM – 94 ks (9,22 %), BMW – 67 ks (6,58 %), Yamaha – 39 ks (3,83 %), Aprilia – 38 ks (3,73 %), Segway – 30 ks (2,94 %), Piaggio – 24 ks (2,36 %), Jawa – 22 ks (2,16 %), Suzuki – 21 ks (2,06 %), Kentoya – 21 ks (2,06 %), atd.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!