V říjnu 2019 se registrace užitkových vozidel v EU snížila o 7,3 % po 10 % poklesu v září.
Nová užitková vozidla
Poptávka klesla ve všech segmentech. S výjimkou Itálie (+0,7 %) a Španělska (+0,9 %) zaznamenaly hlavní trhy EU pokles. Nejsilnější pokles zaznamenalo Německo (-11,4 %), za ním následovalo Spojené království (-9,3 %) a Francie (-2,6 %).
Za 10 měsíců roku 2019 zůstala poptávka po nových užitkových vozech v Evropské unii díky výsledkům předchozích měsíců kladná (+ 3,3 %). Každý z pěti největších trhů EU letos vykázal zisky: Německo (+ 8,2 %), Francie (+ 5,1 %), Itálie (+ 4,4 %), Spojené království (+ 3,8 %) a Španělsko (+ 1,4 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
V říjnu se registrace lehkých užitkových vozidel v celé Evropské unii snížila o 5,8 % – hlavním důvodem tohoto poklesu bylo zavedení WLTP pro všechny nové dodávky 1. září. V důsledku toho pět hlavních trhů EU – s výjimkou Itálie (+ 2,0 %) – zaznamenalo minulý měsíc ztráty; zejména Spojené království (-11,0 %) a Německo (-10,1 %).
Od ledna do října 2019 se trh EU pro nové dodávky rozšířil o 3,4 % a dosáhl téměř 1,8 milionu registrovaných vozidel, a to i přes poklesy zaznamenané během posledních dvou měsíců. Pět hlavních trhů si během prvních deseti měsíců roku vedlo dobře: Německo (+8,7 %), Itálie (+ 6,4 %), Francie (+ 5,2 %), Spojené království (+ 3,1 %) a Španělsko (+ 1,5 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV)
Minulý měsíc se poptávka EU po nových těžkých nákladních vozidlech snížila o 15,2 %, což se opakuje již čtvrtý měsíc po sobě. S výjimkou Španělska (+ 23,2 %) vykázaly všechny hlavní trhy v říjnu negativní výsledky, zejména Francie (-19,2 %), Německo (-15,4 %) a Itálie (-12,6 %). Obecně lze říci, že v celém regionu došlo k výraznému poklesu registrací těžkých nákladních vozidel, přičemž u 18 trhů došlo k dvojcifernému poklesu.
V roce 2019 se registrace těžkých nákladních vozidel v EU zvýšila o 2,9 %, a to i přes negativní výkonnost segmentu za poslední čtyři měsíce. Tento růst byl do značné míry podporován pozitivními výsledky čtyř klíčových trhů: Spojeného království (+ 14,9 %), Německa (+ 5,7 %), Francie (+ 5,6 %) a Španělska (+ 2,6 %). Současně v Itálii klesla poptávka po těžkých nákladních vozech o 7,3 %.
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
V říjnu poklesla poptávka EU po nákladních vozech (-14,9 %) již čtvrtý měsíc po sobě, a to v souladu s trendem podobným segmentu těžkých nákladních vozů. Španělsko (+ 18,0 %) bylo v říjnu jediným hlavním trhem, který zaznamenal růst, protože registrace klesly minulý měsíc na všech ostatních klíčových trzích.
Během deseti měsíců roku 2019 zaznamenala registrace nákladních vozidel v Evropské unii meziroční nárůst o 3,3 %. Spojené království (+ 12,5 %), Německo (+ 7,6 %), Francie (+ 4,6 %) a Španělsko (+ 1,0 %) kladně přispěly k tomuto výsledku, ale Itálie (-6,9 %) si vedla hůř než před rokem.
Nové střední a těžké autobusy a autobusy (MHBC) nad 3,5 t
Minulý měsíc byly registrace autobusů a autokarů v EU ve srovnání s říjnem 2018 stabilní (-0,8 %). Pět velkých trhů však vykázalo smíšené výsledky. Obzvláště silný růst zaznamenala Francie (+ 23,5 %), následovaná Spojeným královstvím (+ 3,8 %) a Itálií (+ 3,6 %) s mírnějšími údaji. Naproti tomu v říjnu klesla poptávka jak v Německu (-12,3 %), tak ve Španělsku (-2,8 %).
Od ledna do října zůstala poptávka po nových autobusech a autokarech v Evropské unii kladná (+ 2,5 %). Středoevropské trhy (doposud o 12,3 % v roce 2019) k tomuto výsledku do značné míry přispěly, zatímco v západní Evropě se jen mírnému růstu podařilo dosáhnout pouze Francii (+ 4,2 %) a Španělsku (+ 0,3 %).
Komentáře