Poskytovatel logistických služeb H.Essers s hlavním sídlem v belgickém městě Genk nedávno objednal 210 nových jednotek Kögel Cargo Rail s výbavou RoRo.
210 návěsů určených pro multimodální dopravu je vybaveno zesíleným rámem podvozku. Díky hranám západek integrovaných v rámu, plachtové ochraně západek kleští a speciálním osám ve výbavě Rail lze návěsy Cargo Rail naložit i na železnici. Nové návěsy jsou dimenzovány pro flexibilní nakládku na nejběžnější kapsové železniční vagóny c, d, e, f, g a h.
Přirozeně jsou návěsy certifikovány podle normy DIN EN 12642 XL a mají tedy schválení pro přepravu nákladními rychlovlaky s rychlostí až 140 km/h.
Výbava RoRo pro těžké náklady
Volitelně lze návěsy pro lodní a trajektovou přepravu bez doprovodu kromě výbavy RoRo vybavit i diagonálním zesílením mezi podélníkem a vnějším rámem, kompaktní kluznou plochou o tloušťce deseti milimetrů, deskou točnice o tloušťce deseti milimetrů, čtyřmi páry vysokozátěžových vázacích ok se zkušební silou 12.000 kilogramů a štítky podle normy DIN EN 29367-2.
Jeden pár standardních vázacích ok RoRo vpředu byl nahrazen párem vázacích ok RoRo na předním dílu rámu v oblasti hlavního čepu dále vně vlevo a vpravo. Další pár standardních vázacích ok RoRo vzadu byl nahrazen párem vysokozátěžových vázacích ok před ochranou podvozku. Toto opatření brání poškození na držáku osvětlení při používání řetězů. Navíc je v přední části mezi vnějším rámem a podélníkem namontovaná kluzná plocha o tloušťce osmi milimetrů. Výbavu RoRo pro těžké náklady doplňují zesílené podpěry sedla v provedení Ferry s válečky a ochranou podvozku zkrácenou na 2 340 milimetrů s kluznými patkami.
Další rozmanitá individuální výbava H.Essers
Nosnost podlahy návěsu je dimenzována pro zvýšené zatížení náprav vysokozdvižného vozíku 8.000 kilogramů. Nad zakončovacím nosníkem vzadu je upevněn ocelový rýhovaný přejezdový plech o délce 720 milimetrů. Pro optimální zajištění nákladu je k dispozici ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix 13 párů vázacích ok se silou v tahu 2 000 kg na oko. Navíc má volitelná ocelová dorazová lišta pro palety rozložení děr Vario-Fix.
Kvůli ochraně vnitřní strany přední stěny před poškozením při každodenním používání je namontován pozinkovaný ocelový plech o tloušťce 2 milimetry a výšce 1 250 milimetrů. Přední stěnu lze dodatečně zesílit použitím dalšího ocelového plechu o tloušťce 5 milimetrů a výšce 500 milimetrů, který je i přinýtován k podlaze.
Pro zvýšenou ochranu proti nárazu je zadní část vozidla vybavena zesílenými ocelovými nárazníky. Ochranu proti nárazu završuje ocelový úhelník o tloušťce osmi milimetrů příčně probíhající přes celou šířku a zamykací vačková ochrana uprostřed na zakončovacím plechu rámu. Pro ochranu proti odcizení zboží a ztížení vniknutí nevítaných pasažérů přes plachtu mají plachty návěsů výbavu proti vandalismu. V plachtě jsou pro tento účel integrována ocelová lana v rastru 160 x 160 milimetrů. K další speciální výbavě patří držák osvětlení z oceli, LED obrysová světla, LED vícekomorová světla, lana plachty se dvěma držáky a mnoho další.
Komentáře