2. června se v madridské továrně IVECO konalo odevzdání zlaté medaile v rámci programu World Class Manufacturing, za přítomnosti Sergia Marchionneho, předsedy CNH Industrial, Richarda Tobina.
Tato důležitá událost s sebou přinesla možnost prohlédnout si zcela nové vozidlo, které přijde na evropské trhy v září. IVECO se připravuje na uvedení nákladního vozu Stralis X-WAY.
Pierre Lahutte, prezident značky IVECO, uvedl: „Stralis X-WAY je průkopníkem na poli dopravních úkolů, které mají velice specifické požadavky. Je navržen pro použití jak na cestách, tak i pro pohyblivost v lehkém terénu. Náš nový X-WAY spojuje podvozek legendárního modelu Trakker s veškerými úspornými vlastnostmi spotřeby paliva modelu Nový Stralis. Nabízí veškeré benefity výkonu a pohodlí našich nejvyspělejších nákladních vozidel dálkové dopravy, jakým je nejnovější model XP, dohromady s robustností našich nejhouževnatějších terénních vozidel. X-WAY přináší našim zákazníkům jistotu, že při svých přepravních úkolech lehce zvládne „poprat se“ s nerovnými cestami a obtížnými podmínkami stavenišť. Vysoká produktivita, bezpečnost a vynikající TCO při dopravních úkolech s vyššími nároky na trakci: to mohou naši zákazníci očekávat od našeho zbrusu nového vozidla.“
Stralis X-WAY posouvá hranice v oblasti výjimečně nízké pohotovostní hmotnosti, která v kombinaci s robustním podvozkem zajišťuje nejlepší užitečné zatížení na trhu v této kategorii, ve verzi Super Loader (SL) podvozku 8×4 dosahuje pohotovostní hmotnost pouhých 9 tun – nejnižší v celém odvětví.
Široká nabídka vysoce výkonných motorů dostupných ve třech zdvihových objemech (9, 11 a 13 litrů) nabízí řešení pohonu vhodné pro každou misi.Technologie motoru HI-SCR bez EGR a bez nucené regenerace dramaticky snižuje emise, zvyšuje efektivitu využití paliva a snižuje náklady na údržbu vozidla. Je určen především pro stavební přepravní mise, které se často konají v městských prostředích, kde jsou systémy s EGR postihovány tvorbou sazí. Absence EGR přináší navíc benefit v rámci vyššího užitečného zatížení, protože odstraňuje zbytečná kila.
Moderní technika, dlouhé servisní intervaly a odolnost na silnici u nového Stralise X-WAY mají za následek úctyhodné úspory v rámci nákladů na údržbu. K další úspoře přispívá nový brzdový systém integrující kotoučové brzdy a SEB pro úsporu obložení brzd. Když tyto faktory přičteme k výjimečné hospodárnosti paliva, získáme excelentní celkové náklady na vlastnictví.
Technika snižující spotřebu paliva zahrnuje například HI-CRUISE a SMART komponenty motoru, které přispívají ke snížení spotřeby paliva o 11,2%.
Modulární koncept vozidel orientovaný na dopravní úkol u nového Stralise X-WAY přináší absolutní flexibilitu v přizpůsobení se specifickým požadavkům na nástavby. Nabízí výběr tahačů a podvozků k dostavbě, variant náprav, variant pérování, vybavení vozidla, kombinací motorů a převodovek, hydropohon přední nápravy Hi-Traction, širokou nabídku pomocných pohonů pro velký rozsah od silničních do terénních nasazení.
Stralis X-WAY nabízí výběr z denních kabin AD spací kabinu AT s nízkou nebo střední střechou a pro absolutní komfort spací kabinu AS.
Vozidlo je vyráběno v továrně IVECO v Madridu, první výrobní továrně společnosti CNH Industrial Group, která získala Zlatou úroveň v rámci World Class Manufacturing programu, jednoho z nejvyšších standardů pro integrovaný management výrobních továren a procesů.
Komentáře