Značka IVECO má na Evropském poháru tahačů 2017 dvojnásobné zastoupení. Team Schwabentruck reprezentuje značku IVECO posledních osm let a letos se se závodní vozidlem Stralis rozhodl soutěžit i Team Hahn – šampion roku 2016, který bude v roce 2017 obhajovat svůj titul s vozidlem IVECO.
Pierre Lahutte, prezident značky IVECO, řekl: „Rozhodli jsme se pro 100% účast na šampionátu se dvěma vysoce kompetentními týmy, které budou závodit v barvách značky IVECO. Jsme hrdí na to, že naše vozidla budou součástí vzrušujícího světa závodů, které přitáhnou pozornost našich zákazníků z celé Evropy. Je to pro nás výborná příležitost předvést fantastický výkon našich nákladních vozů na okruzích, které prověří motory a mechaniku vozidel až po jejich limity. Náročné podmínky jsou navrženy tak, aby otestovaly výdrž vozidel a spolehlivost součástek používaných při výrobě těchto nákladních vozů.“
IVECO podporuje Team Schwabentruck se dvěma modely Stralis, určenými pro závodění. Německý jezdec Gerd Körber, trojnásobný vítěz Evropského poháru tahačů (1996, 2001 a 2003), a jeho týmový partner Markus Altenstrasser pojedou na 5,5-tunovém nákladním vozidle Stralis E 56 XP-R s motorem IVECO Cursor 13, který má výkon úctyhodných 1.150 koňských sil. Tato vozidla jsou speciálně navržena a vybavena tak, aby dosáhla maximální rychlost 160 km/h povolenou závodními předpisy.
Team Hahn byl založen v roce 1996 a závodník Jochen Hahn v něm v roce 1999 převzal místo po svém otci. Díky svým skvělým výsledkům získal titul Zelenáč roku. Slavná léta začala pro Jochena a Team Hahn v roce 2011, kdy zvítězil třikrát po sobě, v roce 2014 se umístil na druhém místě a v roce 2015 na třetím. První místo vybojoval tento tým znovu v posledním ročníku. Team Hahn bude rovněž závodit se závodním nákladním vozem Stralis 440 E 56 XP-R.
V rámci příprav na první kolo v Rakousku se tyto dva týmy zúčastnily oficiálního FIA testu na okruhu v Mostě v České republice. V rámci tohoto testu byly vyzkoušeny novinky z vývoje na vozidlech a nové motory. Oba týmy IVECO plně využily této první příležitosti vyzkoušet celkové chování vozidel s důrazem na výkon nových motorů. Pro Jochena Hahna to byla důležitá možnost nabýt jistoty s vozidlem Stalis XP-R, který se od ostatních nákladních vozů, které doposud řídil, přece jen odlišuje.
Komentáře