Přední brazilský výrobce třecích materiálů a aplikací z nich vyráběných, Fras-le S. A., monitorovala delší dobu stížnosti zákazníků ohledně chyby, která může nastat s brzdovou deskou ve třmenu typu KNORR/BPW SK7, který je osazený deskami WVA29171.
Tato chyba se projevuje tím, že v těžkých pracovních podmínkách dochází k vyosení a ztrátě souměrnosti tlačítek v brzdovém třmenu. To zapříčiní, že brzdová deska nedoléhá na brzdový kotouč přesně souměrně, ale lehce vychýlená. Takto deska se otírá pod velkým tlakem a za působení zvýšené teploty o nosič brzdového třmene a může až dojít k oddělení třecího materiálu desky od podkladu.
Tento stav ilustruje následující obrázek:
Fras-Le vyvinulo řešení ve změně tvaru brzdové desky – jde o celkové nepatrné zmenšení podkladového dílu a ubrání třecího materiálu na okrajích desky. Toto samozřejmě s sebou nese jistá rizika, jako jsou snížení brzdné účinnosti, či vyšší opotřebení. Fras-le ale tento krok důkladně protestovalo a ustálilo tvar desky na takové formě, aby odpovídala svou silou, výdrží i účinností originálním deskám při odbourání problému s odíráním kraje o nosič třmene.
Díky těmto testům si je Fras-Le jisté krokem, který podniklo a veškeré nově vyrobené a dodané desky PD/147 zákazníkům prostřednictvím své distribuční sítě již budou v novém formátu.
Nový tvar desky je ilustrován na následujícím obrázku:
Fras-Le si touto cestou slibuje vyšší spokojenost zákazníků s těmito brzdovými deskami a zároveň nižší poruchovost souvisejícího třmene, tedy i vyšší bezpečnost provozu vozidel s tímto třmenem. Mimochodem i další přední výrobce brzdových desek a obložení, Ferodo, k tomuto kroku přistoupilo.
Pro bližší informace o změně ve tvaru brzdových desek, skladových zásobách Fras-Le kontaktujte prodejní oddělení firmy CHLADNÍČEK autodíly, s.r.o., jenž je přímým distribučním partnerem firmy Fras-le S.A. v ČR. Kontakty naleznete zde: http://www.chladnicek.cz/cz/kontakt/
Komentáře