Společnost Scania na veletrhu Mobile World Congress uvedla produkt Scania One, který reprezentuje jednotné digitální prostředí pro celou řadu propojených služeb pro vlastníky vozových parků a řidičů. Scania One využívá čtvrt milionu propojených vozidel Scania a poskytuje ucelený a snadný přístup ke službám na zdokonalení efektivity.
Prostřednictvím produktu Scania One budou mít majitelé vozových parků a řidiči přístup k nejdůležitějším propojeným službám, díky kterým mohou zjednodušit a zlepšit přepravu. Scania One představuje otevřenou zákaznickou platformu pro současné i budoucí služby společnosti Scania, a stejně i externí obsah využitelný na různorodých tabletech se systémem Android.
„Scania One je naše řešení pro bezproblémovou a efektivní integraci současných i budoucích služeb do jediného prostředí,“ říká Christian Levin, výkonný viceprezident, vedoucí prodeje a marketingu ve společnosti Scania.„Jsem přesvědčen, že tyto služby spolu významně přispějí k větší efektivnosti, a tím i vyšším příjmům pro dopravní firmy.“
Základem produktu Scania One je komunikační technologie – software od giganta Ericsson. Je navržen tak, aby vyhovoval měnícím se potřebám zákazníků a řidičů souvisejících s provozem nákladních vozidel, spedicí nebo prostě podle osobních preferencí. Jelikož služby lze přidávat podle potřeby, Scania One představuje atraktivní volbu jednoho zařízení. Řidiči mohou pomocí speciální aplikace na tabletu přistupovat ke všem aplikacím, které využívá dopravní společnost.
Produkt Scania One obsahuje systém Scania Fleet Management, komplexní monitorovací a analytický systém, díky kterému mají majitelé vozových parků přehled o zařízeních a řidičích. Nabízí podrobné údaje o vývoji výkonnosti s přihlédnutím k zásadním faktorům, které přímo ovlivňují náklady, například spotřebu paliva a opotřebení. Je také neocenitelným pomocníkem při plánování využití vozového parku – poskytuje informace o poloze a potřebě servisu.
Aplikace Fleet Performance je zjednodušenou verzí systému Scania Fleet Management a obsahuje nejdůležitější informace.
Kromě toho obsahuje Scania One už v základu následující služby:
Kontrola před jízdou – poskytuje digitální kontrolní seznam pro denní prohlídky stavu vozidla a přívěsu (nezávislé na značce) s možnostmi úspory času díky nepřetržitému záznamu měření, které slouží jako podklad pro plánování servisu.
Asistenční služba Scania – umožňuje řidičům kontaktovat asistenční službu Scania digitální formou a oznámit polohu pro rychlou pomoc na cestě a servis.
Nápověda – tato funkce bude řidiče navádět prostřednictvím interaktivního nástroje s rozšířenou realitou, aby se seznámil se základními funkcemi. Pomocí fotoaparátu mobilního zařízení je možné skenovat symboly na palubě a získat textové nebo obrazové informace.
Společnost Scania bude průběžně přidávat nové funkce a zároveň podporovat vývojáře při přidávání užitečných služeb. Cílem je vybudovat platformu pro optimalizované a nejefektivnější dopravní řešení.
Produkt Scania One je kompatibilní s cloudovou platformou Volkswagen Truck & Bus, která také slouží jako základna pro RIO a otevírá možnosti pro nabídku dodatečných služeb a širší ekosystém.
Komentáře