Nástavby Eurobox jsou k dispozici ve dvou velikostech XL nebo XXL a liší se pouze délkou. Jak již název napovídá, konstrukce umožňuje přepravu velkého objemu nákladu. Díky sníženému podvozku mají dodatečnou vnitřní výšku a kolmé stěny umožňují využít potenciál nákladového prostoru až ke stropu. Skříň je vyrobena z ultralehkých materiálů, což těmto vozidlům umožňuje poskytovat užitečné zatížení až 1.250 kg (v závislosti na značce podvozku).
“Řada Eurobox je konstruována do maximální možné délky karoserie, která se u jednotlivých značek liší a odvíjí se od rozvoru vozidla. Nejběžnější jsou však nástavby s vnější délkou 5 metrů. Všechny verze Euroboxu mají stejnou šířku (2015 mm) a výšku (2368 mm – v závislosti na typu podlahy) a tyto dva rozměry jsou zvoleny tak, aby odpovídaly našim aerodynamickým vlastnostem. Ve skutečnosti na kabinu standardně montujeme boční “límce” a střešní spoiler z vlastní výroby. Tím je koncept Eurobox jedinečný,” říká generální ředitel společnosti Paragan Trucks ing. Jiří Pala.
“Pokud jde o podvozek, používáme buď standardní podvozek s kabinou, nebo tzv. snížený podvozek. V druhém případě se dodává nedokončená kabina – bez zadní stěny a rám je o sedm centimetrů nižší, protože chybí část traverzy. Takové nedokončené vozidlo je základem, na kterém lze postavit karavan, nebo v případě Paragan Trucks optimálním základem pro unibody Eurobox.”
V loňském roce vyrobily dílny Paragan Trucks celkem 122 nástaveb Eurobox, z toho 85 % tvořily dlouhé verze XXL. Mezi nimi bylo poprvé také 5 skříňových vozů postavených na bázi MAN TGE. Odezva na nový přírůstek v sortimentu byla velmi dobrá, takže výrobce okamžitě reagoval objednávkou dalších podvozků. V současné době jich má na skladě více než deset a v první polovině roku 2024 očekává dalších 13 vozů MAN TGE. Co se týče pohonného ústrojí, objednávají se verze se 130kilowattovým motorem a manuální i automatickou převodovkou.
“Výroba prvních vozidel již probíhá. Jakmile bude nástavba dokončena, nainstalujeme ve spolupráci s MAN některé asistenční systémy a následně je předáme zákazníkům,” dodává Ing. Jiří Pala.
Výrobce je schopen do obou velikostí XL a XXL zabudovat různé prvky a technologie – podle požadavků zákazníka a oblasti podnikání (chladicí zařízení, výztuhy pro pojízdnou prodejnu, couvací kamera apod.). Zákazník má navíc přístup k online konfigurátoru, kde si může vybrat volitelné prvky, které budou použity v jeho konkrétním nasazení ve vozidle. S vhodnou výbavou je dodávka Eurobox vhodná nejen pro vnitrostátní dopravu, ale ve verzi s lůžkovou kabinou i pro mezinárodní dopravu.
“Skříňovou nástavbu nebo skříňovou nástavbu na přání dnes může zákazníkovi v České republice a na Slovensku nabídnout řekněme 60 firem, které si u dodavatele objednají skříň s požadovanými rozměry, dodavatel ji vyrobí, doveze a vy ji zde za 40 hodin smontujete. Částečně to tak děláme i my, ale doba je složitá a nelze dostatečně rychle reagovat na všechny požadavky a podněty. Proto se už z 50 % zaměřujeme na euroboxy a jejich sériovou výrobu budujeme ve vlastní hale, kde výroba běží celoročně. A protože získáváme zákazníky z celé Evropy, nástavby kompletujeme v duchu jednotlivých zakázek,” vysvětluje strategii firmy její jednatel. ”
Samozřejmě, že když stavíte větší série vozidel – a my s Euroboxem směřujeme k sériové výrobě – musíte mít legislativní stránku věci připravenou na vysoké úrovni. Proto pracujeme na globální evropské homologaci pro MAN TGE spolu s dalšími značkami, abychom nemuseli oslovovat žádné zkušebny až poté, co bude vozidlo vyrobeno, a aby mohlo být registrováno v České republice, na Slovensku, ve Francii… kdekoli.”
Komentáře