Vzhledem k současné politické situaci se ruský dopravní trh stal méně přístupným pro pracovníky v dopravním průmyslu, ale také pro nezávislé pozorovatele či novináře. Jak víme, kvůli sankcím se z Ruska stáhli výrobci nákladních automobilů z takzvané “velké sedmičky”. Většina výrobců návěsů nebo komponentů pro užitková vozidla rovněž přestala se zemí spolupracovat. Kdo nastoupil na jejich místo? Přinášíme videoreportáž z letošního veletrhu nákladních automobilů a dopravní techniky v Moskvě.
Za reportáž z ruského veletrhu vděčíme australskému cestovateli a youtuberovi, který stojí za kanálem “Traveling with Russell”. Během návštěvy Moskvy se zúčastnil místního veletrhu TRUCK Expo 2023.
Záběry, které Russell zachytil, trvají téměř půl hodiny a jsou poměrně obsáhlým popisem veletrhu. Ukazuje, že ruský trh poměrně rychle zaplnil obrovskou mezeru v automobilovém a dopravním průmyslu, která vznikla těsně po začátku války na Ukrajině a byla na tehdejších veletržních akcích velmi patrná.
Ruská automobilová výroba nebyla ponechána svému osudu. Vedle vozidel Kamaz, která byla na výstavě samozřejmě přítomna, a několika běloruských exponátů, zde byly zastoupeny především čínské a další značky z dálného východu. Nebýt exotických podpisů a neznámých log, mohl si běžný pozorovatel moskevskou výstavu splést s podobnými akcemi pořádanými v Evropě.
Značnou část výstavy totiž tvořily kopie vozidel známých z našich silnic, průmyslových parků, stavenišť nebo skladů. Nešlo si však nevšimnout také originální – spíše čínské než ruské – produkce. O něco více místních firem se prezentovalo na výstavě věnované náhradním dílům a příslušenství pro užitková vozidla.
Doporučujeme vám zhlédnout video níže:
Komentáře