V rámci výběrového řízení na dodávky nových cisternových automobilových stříkaček vypsaného na začátku tohoto roku byla vybrána nabídka firmy KOBIT. Jejím subdodavatelem je kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS. V příštích letech tak čeští hasiči mají dostat desítky nových hasičských speciálů TATRA s nástavbami vyrobenými v Česku.
Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR (GŘ HZS ČR) spadající pod Ministerstvo vnitra ČR v únoru tohoto roku vyhlásilo zadávací řízení na uzavření rámcové dohody o průběžných dodávkách cisternových automobilových stříkaček CAS 30 pro velkoobjemové hašení v délce dvou let. Generální ředitelství poslední den v květnu tohoto roku vyhlásilo výsledky a vítězem se stala firma KOBIT. Ta nabídla cisternové automobilové stříkačky CAS 30/9000/540 – S3VH na podvozku Tatra. Výběrového řízení se s konkrétními nabídkami zúčastnili čtyři zájemci, tři z Česka a jeden ze zahraničí.
Celkový předpokládaný objem zakázky představuje nákup až 50 vozidel CAS 30 včetně volitelného požárního příslušenství a komunikačních prostředků v průběhu dvou v ceně přesahující 392 milionů Kč bez DPH. Na dodávkách nových cisternových stříkaček se bude podílet automobilka TATRA TRUCKS. Ta pro nová vozidla vyrobí podvozkové platformy modelové řady TATRA FORCE v konfiguraci 6×6. Úspěch v nejnovějším výběrovém řízení dokazuje vysokou úroveň spolupráce firem KOBIT a TATRA TRUCKS. Obě společnosti jsou tradičními a dlouholetými partnery v oblasti vývoje a výroby vozidel pro hasiče, záchranáře a pro speciální účely.
Objednávka až 50 vozidel TATRA FORCE CAS 30 pro HZS ČR naváže na podobné zakázky z posledních let. V minulém roce totiž ve výběrovém řízení německé armády na 77 hasičských speciálů zvítězila nabídka firmy Rosenbauer s automobily typu TATRA FORCE 4×4. Navíc v roce 2020 uspěl v Německu další tradiční partner automobilky TATRA TRUCKS, společnost THT Polička, ve výběrovém řízení na dodávky 46 kusů hasičských speciálů rovněž na podvozku TATRA FORCE 4×4 pro hasičské jednotky spolkové země Braniborsko. Oba trhy, český i německý, patří mezi nejnáročnější v Evropě a působí na nich velká a kvalitní konkurence.
Komentáře