V únoru 2022 došlo v celé Evropské unii k poklesu registrací nových užitkových vozidel, a to o 15,7 % na 131.874 kusů.
S výjimkou těžkých užitkových vozidel zaznamenaly pokles všechny segmenty. Všechny čtyři klíčové trhy v regionu rovněž zaznamenaly ztráty: Španělsko (-23,3 %), Francie (-21,4 %), Německo (-8,1 %) a Itálie (-4,8 %).
Od ledna do února se poptávka po užitkových vozidlech v EU snížila o 13,5 % na celkem 257.127 registrovaných jednotek. Pokles zaznamenalo Španělsko (-21,9 %), Francie (-19,3 %), Německo (-5,8 %) a Itálie (-2,8 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
Minulý měsíc zaznamenal prodej nových dodávkových automobilů v celé EU další dvouciferný pokles (-18,2 %), protože výrobci nadále trpěli nedostatkem polovodičů. Pokud se podíváme na čtyři hlavní trhy EU, dvouciferné ztráty zaznamenalo Španělsko (-27,1 %), Francie (-23,6 %) a Německo (-12,0 %), zatímco Itálie (-6,3 %) zaznamenala mírnější pokles.
Během prvních dvou měsíců roku poklesly registrace nových lehkých užitkových vozidel v Evropské unii o 16,3 % na celkových 206.345 kusů. Poklesy zaznamenaly všechny hlavní trhy v regionu, přičemž nejprudší pokles zaznamenalo Španělsko (-27,1 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV) o hmotnosti 16 t a více
Únorový prodej nových těžkých užitkových vozidel zaznamenal mírný nárůst (+0,4 %) a dosáhl 19.690 prodaných kusů v celé Evropské unii. S výjimkou Itálie (-0,7 %) přispěly všechny hlavní trhy v západní Evropě k růstu v minulém měsíci pozitivně: Německo (+11,8 %), Francie (+6,4 %) a Španělsko (+3,7 %). Naopak Polsko, které je největším trhem těžkých užitkových vozidel ve střední Evropě, zaznamenalo dvouciferný pokles (-17,9 %).
Po dvou měsících roku se registrace těžkých užitkových vozidel v EU rozšířily o 4,1 % a dosáhly celkového počtu 40.270 kusů. Čtyři hlavní trhy Evropské unie zaznamenaly nárůst: Španělsko (+10,3 %), Německo (+4,9 %), Francie (+4,0 %) a Itálie (+0,7 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
V únoru se poptávka po nákladních automobilech v celé Evropské unii snížila o 1,5 % a čítala 23.124 kusů. Tento pokles byl především důsledkem dvouciferných ztrát na několika středoevropských trzích, které táhly dolů celkový výkon regionu. Naopak všechny největší trhy v západní Evropě zaznamenaly růst: Německo (+5,9 %), Itálie (+2,6 %), Francie (+2,1 %) a Španělsko (+0,2 %).
Za první dva měsíce roku bylo v EU registrováno 46.639 nových nákladních automobilů, což představuje meziroční nárůst o 1,2 %. Výsledky mezi čtyřmi klíčovými trhy EU byly různé. Španělsko zaznamenalo nárůst o 7,1 %, zatímco Itálie zaznamenala mírný růst (+0,7 %). Německo a Francie zaznamenaly mírný pokles (-0,5 %, resp. -0,4 %).
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
V únoru 2022 poklesl trh s autobusy a autokary v EU o 12,9 % na celkový počet 1.851 prodaných kusů. Ze čtyř klíčových trhů v regionu zaznamenala dvouciferný nárůst Itálie (+32,1 %), následovaná Španělskem (+7,1 %). Francie a Německo naopak utrpěly dvouciferné ztráty (-20,2 %, resp. -18,3 %).
Od ledna do února se prodej autobusů a autokarů v celé EU propadl o 9,6 % a dosáhl 4.143 kusů. Tři ze čtyř hlavních trhů EU zaznamenaly pokles: Německo (-10,7 %), Francie (-10,0 %) a Itálie (-7,9 %). Španělsko však zaznamenalo růst (+11,3 %).
Komentáře