Elektrické nákladní vozidlo Volvo Electric z těžké řady bylo podrobeno testu

4 ledna 2022, 11:06

V Německu byl proveden první nezávislý test energetické účinnosti s plně naloženým elektrickým nákladním vozidlem Volvo Electric těžké řady. Elektrické nákladní vozidlo překročilo svůj oficiálně uváděný dojezd a spotřeboval o 50 % méně energie než jeho dieselový protějšek.

Testovaným nákladním vozidlem bylo Volvo FH Electric, vozidlo s nulovými emisemi výfukových plynů, s trvalým výkonem 490 kW a celkovou hmotností soupravy 40 tun. Německý novinář Jan Burgdorf otestoval nákladní vozidlo na Green Truck Route, 343 km dlouhé trase, která zahrnuje různé dálnice, kopcovité terény a užší silnice, která se používá pro testování nákladních vozidel různých výrobců v široké škále podmínek.

„Musím říct, že jízda s tímto vozidlem je stejně agilní, nebo dokonce agilnější než s dieselovým vozidlem. Řidiči budou velmi překvapeni, jak snadno se řídí, jak je tiché a jak dobře reaguje. Nejsou zde cítit žádné vibrace,“ říká Jan Burgdorf.

Volvo FH Electric si po celou trasu udrželo průměrnou rychlost 80 km/h, což bylo srovnatelné s Volvem FH s dieselovým pohonem vybaveným balíčkem pro úsporu paliva I-Save. Na základě spotřeby energie pouhých 1,1 kWh/km mělo elektrické nákladní vozidlo celkový dojezd 345 km na jedno nabití.

„Tyto výsledky testů ukazují, že je možné ujet až 500 km během běžného pracovního dne s krátkou zastávkou pro nabití, například během oběda,“ vysvětluje Tobias Bergman, ředitel oddělení pro testy s novináři společnosti Volvo Trucks.

Testování Volvo Eletric

V testech Green Truck Route spotřebovalo Volvo FH Electric o 50 % méně energie než Volvo FH se srovnatelným vznětovým motorem.

Cílem společnosti Volvo Trucks je, že v roce 2030 budou elektrická vozidla tvořit polovinu jejích prodejů nákladních vozidel a v roce 2040 100% sníží emise CO2 u nových prodaných nákladních vozidel.

Fakta o testu a vozidle:

  • celková hmotnost soupravy: 40 tun
  • průměrná rychlost: 80 km/h
  • spotřeba energie: 1,1 kWh/km
  • kapacita baterie: 540 kWh
  • výstupní výkon: 490 kW trvalý výkon
  • celková délka zkušební dráhy: 343 km
  • celkový dojezd na jedno nabití: 345 km

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!