Svátek fanoušků motorismu začíná, Rallye Dakar 2022 odstartovala. Český tým Big Shock! Racing je na další ročník legendárního maratonského závodu připraven nejlépe ve své dosavadní historii. Poprvé má na startu 2 kamionové posádky. Oba zkušení piloti vědí, že v prologu se Dakar nevyhrává a úvodních 19 km absolvovali s klidnou hlavou.
Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný mechanikem Davidem Švandou vybojoval 8. místo. Martin Šoltys, kterého v kabině podporují navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec, dokončil prolog na 30. pozici. Tým také těsně před startem Dakaru oznámil účast ve světovém šampionátu World Rally-Raid Championship 2022.
Strategie? Jedeme závodit a chceme uspět
Tým Big Shock! Racing pro úspěch v letošním Dakaru udělal hodně. Na startu stojí dvě silné kamionové posádky, které se budou podporovat a chtějí vylepšit svá předchozí umístění. Ostřílení piloti Martin Macík a Martin Šoltys mají dobře vyladěné a otestované závodní stroje a pomáhá jim sehraný tým profesionálních mechaniků, který se oproti předchozím letům podstatně rozrostl.
„Jelo se nám dobře. Bylo to rychlých 19 km v těžkém terénu. Duny, ve kterých záleželo na volbě trasy. Zbytečně neriskujeme, všechno je zatím před námi. Strategie je jednoduchá. Všichni jedeme závodit a chceme uspět. Už v minulém roce jsme dokázali, že máme zkušenosti i auta, která jsou rychlá a zároveň vydrží i extrémní podmínky. Musíme teď s chladnou hlavou odstartovat, zjistit, jak je na tom konkurence a postupně přidávat. Důležité je, že nám Marťas Šoltys bude krýt záda. To oceníme hlavně v maratonské etapě,“ říká Martin Macík, který v loňském ročníku Dakaru vybojoval výborné 4. místo.
Pilot Martin Šoltys svůj poslední Dakar dokončil na 10. místě, dnes vyjel na trať s novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt.
„Chci v pořádku a ve zdraví dorazit do cíle. V prvních etapách se budu s novým autem sžívat. Před startem jsme se svezli jen párkrát. Každopádně, letošní Dakar pojedu s rozumem. Bude to dlouhý a těžký závod, trať může přinést spoustu překvapení. Na začátku určitě není potřeba zbytečně riskovat,“ řekl ještě v bivaku Martin Šoltys.
Trať prologu sice v sobotu obnášela jen 19 ostrých kilometrů, ale přesun na start přinesl dalších 230 km po silnici. A po dokončení měřené části závodníci museli zdolat ještě 585 km dlouhý přejezd do bivaku v Hail, kde už na ně čekalo slavnostní pódium.
V neděli na závodníky čeká etapa 1B, dlouhá 333 km. Výsledky pak určí posádkám startovní pořadí pro 2. etapu. Fanoušci budou s českými závodníky prožívat jejich dobrodružství až do 14. ledna, kdy poslední etapa zakončí Dakar v Džiddě.
Komentáře