V říjnu 2021 pokračovaly registrace nových užitkových vozidel v EU v poklesu a zaznamenaly další dvouciferný pokles (-16,4 %).
Celkovým výsledkům regionu nepomohly ani jeho největší trhy, neboť všechny čtyři zaznamenaly minulý měsíc dvouciferné ztráty: Španělsko (-32,7 %), Německo (-24,3 %), Francie (-23,3 %) a Itálie (-22,9 %).
Po deseti měsících roku se poptávka po užitkových vozidlech v Evropské unii zvýšila, k čemuž přispěla nízká základna v první polovině roku 2020. Objem prodeje v tomto období dosáhl téměř 1,6 milionu jednotek, což představuje nárůst o 14,7 % oproti stejnému období loňského roku. V roce 2021 se zatím výsledky čtyř velkých trhů EU pohybovaly v kladných číslech: Itálie (+22,2 %), Francie (+11,8 %), Španělsko (+4,5 %) a Německo (+4,3 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
Registrace nových dodávkových automobilů v minulém měsíci klesly již čtvrtý měsíc v řadě v tomto roce, a to o 17,8 % na 119.006 prodaných kusů v celé EU. Každý z hlavních trhů v regionu zaznamenal minulý měsíc prudký pokles. Nejvýraznější pokles zaznamenalo Španělsko (-36,8 %), následované Německem (-25,2 %), Francií (-24,6 %) a Itálií (-22,8 %).
Od ledna do října 2021 dosáhl prodej lehkých užitkových vozidel v EU celkem 1,3 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 14,1 %. Navzdory poklesům v posledních měsících si všechny největší trhy zatím vedly dobře, zejména Itálie (+21,9 %) a Francie (+12,2 %), zatímco ve Španělsku (+3,7 %) a Německu (+3,7 %) byl růst mírnější.
Nová těžká užitková vozidla (HCV) o hmotnosti 16 t a více
V říjnu se poptávka po těžkých nákladních vozidlech v Evropské unii opět snížila (-4,5 %), přičemž region vykázal smíšené výsledky. Většina zemí střední Evropy zaznamenala nárůst, včetně Polska (+22,9 %), zatímco registrace na všech klíčových západoevropských trzích se minulý měsíc snížily, což negativně ovlivnilo celkové výsledky EU.
V letošním roce bylo v celé EU zatím zaregistrováno téměř 200.000 nových těžkých nákladních vozidel, což představuje nárůst o 24,1 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2020. Díky nízkému základu roku 2020 se všem hlavním trhům podařilo udržet v kladných číslech i po deseti měsících roku: Itálie (+30,5 %), Španělsko (+18,6 %), Německo (+12,3 %) a Francie (+8,3 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
Minulý měsíc se poptávka po nákladních automobilech v EU snížila o 7,5 % a dosáhla 23 479 nových registrací. Stejně jako v segmentu těžkých nákladních vozidel zaznamenala střední Evropa v říjnu pozitivní výsledky – zejména Polsko (+20,1 %), které je z hlediska objemu jedním z předních trhů EU s nákladními vozidly. Naopak výsledky velkých západoevropských trhů byly horší než v říjnu 2020.
Od ledna do října vzrostly registrace nových nákladních automobilů v Evropské unii o 19,5 % a celkem čítaly 240.369 prodaných kusů. S výjimkou Řecka (-9,8 %) a Kypru (-21,1 %) zaznamenaly v tomto desetiměsíčním období růst všechny trhy EU, včetně čtyř velkých.
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
Říjnový objem prodeje v segmentu autobusů se oproti předchozímu roku snížil o 21,9 %. Slabé výsledky největších trhů – zejména Francie (-28,4 %) a Itálie (-48,7 %) – táhly dolů celkový výkon regionu. Přestože menší trhy zaznamenaly v minulém měsíci skutečně silný růst, nestačilo to k vyrovnání ztrát.
Po deseti měsících roku 2021 vzrostly registrace nových autobusů v celé EU o 2,4 %, a to především díky přírůstkům z předchozích měsíců. Francie s 5.552 jednotkami, která je objemově vedoucím trhem, zaznamenala růst o 12,5 %. Následovala Itálie s 8,7% nárůstem registrací autobusů, zatímco prodeje ve Španělsku (-8,3 %) a Německu (-5,3 %) se v tomto období snížily.
Komentáře