Martin Macík starší, šéf týmu Big Shock! Racing, se svým týmem MM Technology pro Rallye Dakar 2022 sestrojil pět závodních kamionů. Tři z nich jsou úplně nové a vznikly během posledního roku. Za tým Big Shock! Racing bude startovat Karel, Iveco Powerstar pilotované Martinem Macíkem mladším.
Druhým týmovým želízkem v dakarském ohni bude Arnošt, nejnovější letošní model řízený Martinem Šoltysem. Ale v závodních strojích od Macíků na trať Dakaru 2022 vyjedou i další týmy. Chybět opět nebude Maurik van den Heuvel v kamionu postaveném na podvozku ze Sedlčan. V novém modrém speciálu sestrojeném v sedlčanském zázemí se sveze i italská posádka Italtrans Racing Team. A nejnovějším překvapením je právě dokončený bílý kamion pro holandský Project2030. Jeho pilot Kees Koolen už brzy představí své plány pro následující ročníky legendárního závodu.
Povezeme 110 pneumatik
Martin Macík starší se svým týmem mechaniků bude pro všech 5 závodních kamionů během Dakaru 2022 zajišťovat také technický servis. Zručnost, vynalézavost, píle a improvizační schopnosti českých mechaniků už se na Dakaru stávají pověstnými. Bonusem je jejich stále dobrá nálada a klid, který dokáží zachovat i v dramatických situacích, o něž na Dakaru není nouze. Zájem o jejich práci proto setrvale stoupá.
„Všechny nové vozy vycházejí z totožného vývoje, jsou postavené na bázi úspěšného Karla. Ale současně si každý z partnerů zadal určitá specifika, která jsme při stavbě naplnili. Nejnovější bílý vůz pro holandský tým je například o 30 cm delší než všechny ostatní. Důvod zatím ještě nemůžu prozradit, ale podobné výzvy nás baví,“ popisuje Martin Macík starší.
Současně však vozy mají základní díly totožné a v rámci servisu tak bude možné snadno spolupracovat. Big Shock! Racing proto pro příští Dakar posiluje svou výpravu.
„Přibydou 3 nová doprovodná vozidla Iveco, ve kterých povezeme dostatek náhradních dílů včetně neuvěřitelného množství pneumatik, asi 110 kusů. Jednu z asistencí dokonce přestavujeme na legendární bydlík. A posílili jsme i partu mechaniků, bude nás celkem 36,“ popisuje palubní mechanik David Švanda a Martin Macík mladší doplňuje: „Samozřejmě, každý tým na Dakar jede za svým cílem. Ale během roku jsme byli v kontaktu, známe se, a vznikají tak přátelské vztahy. Věřím, že se v případě potřeby projeví i na trati v Saúdské Arábii.“
Pro Martina Macíka staršího bude příští Dakar už 20. v pořadí. Vše začalo, když spolu s Láďou Fajtlem, který je dodnes oporou týmu, v roce 2002 opravili legendární liazku vytaženou z kopřiv a vyrazili s ní poprvé závodit na Dakar 2003.
Komentáře