Díky iBSG 48V (integrovaný startér poháněný řemenem) společnost Valeo splnila úkol zvýšit výkon vozidel se spalovacími motory a zároveň snížit jejich spotřebu paliva. Tato technologie se v nadcházejících letech na trhu jistě rozšíří.
Vývoj elektrických vozidel
Předpisy regulující emise CO2 a dalších znečišťujících látek jsou v Evropě i na celém světě stále přísnější. Stále více spotřebitelů se obrací k ekologičtějším řešením. Výrobci automobilů a dodavatelé autodílů čelí potřebě vyvíjet výrobky šetrné k životnímu prostředí.
Důležitým krokem vpřed byla technologie Start-Stop, kterou společnost Valeo uvedla na trh v roce 2010 se systémem i-StARS. Od té doby se vyvíjejí stále složitější technologická řešení ke snížení emisí CO2 – včetně 48V technologie, která se v nadcházejících letech stane nepostradatelnou. Do roku 2030 tak budou trhu dominovat elektromobily a 48V technologie.
Vysoce výkonný systém
V roce 2017 začala společnost Valeo dodávat 48V alternátorové systémy iBSG s integrovanou elektronikou do prvovýroby. Kromě funkce alternátoru a startéru plní tento systém čtyři další funkce, které snižují spotřebu paliva, a tím i emise CO2 až o 6 %*.
Systém:
- Nabíjí akumulátor, aby ulehčil motoru a napájí pomocné systémy vozidla.
- Pomáhá motoru při jízdě konstantní rychlostí (například na dálnicích), aby se snížila spotřeba paliva.
- Při akceleraci generuje dodatečnou energii pro motor.
- Umožňuje jízdu na krátké vzdálenosti ve 100% elektrickém režimu.
Systém iBSG se vyrábí v továrně společnosti Valeo v Étaples v severní Francii, která je jednou z největších továren na výrobu elektrických součástek v Evropě. Byl již namontován do několika set tisíc vozidel, včetně asijských, německých, britských a francouzských.
Ekologická výzva pro společnost Valeo
Společnost Valeo se prostřednictvím iBSG aktivně podílí na elektrifikaci vozidel. Skupina ročně vyrobí 30 milionů elektrosoučástek, čímž potvrzuje své dlouholeté know-how v oblasti výroby elektrických systémů a účinně reaguje na aktuální ekologické a právní problémy.
Závod v Étaples v současné době vyrábí téměř 30 000 elektrických součástek denně a v reakci na silnou poptávku výrobců automobilů nadále zvyšuje výrobní kapacitu 48V systémů. V květnu 2020 si francouzský prezident Emmanuel Macron vybral závod v Étaples, aby zde představil plán své vlády na podporu automobilového průmyslu, který by měl být ekologičtější a konkurenceschopnější.
Prvních 15 položek iBSG 48V je nyní dostupných na aftermarketu pro profesionály v oblasti oprav automobilů.
*ve srovnání se standardním systémem stop-start (norma WLTP)
Komentáře