Po opravě rozvodového systému se někdy může stát, že se po relativně krátkém čase zlomí ventil. Nejčastější příčinou v tomto případě bývá chyba během montáže: špatně usazená pružina ventilu.
Pokud je pružina ventilu nainstalována šikmo, působí na ni nerovnoměrné síly, protože již při zavřeném ventilu je z jedné strany stlačována silněji. Když se ventil otevře, je pružina tlačena proti bloku, přičemž zdvih vačkového hřídele vytváří extrémně velký ohybový moment působící v horní části dříku ventilu.
To může způsobit jeho zlomení ve výšce nejnižší drážky. Ventil padá do spalovací komory, kde se zasekává mezi pístem a hlavou válce a podléhá závažné deformaci.
![](https://motofocus.cz/wp-content/uploads/2020/04/1.jpg)
Charakteristické znaky tohoto typu poškození:
- K poškození dochází bezprostředně po opravě
- Prasklina začíná na úrovni třetí drážky a vede přes dřík ventilu (viz foto 2)
![](https://motofocus.cz/wp-content/uploads/2020/04/2.jpg)
- Zámky ventilů jsou částečně deformovány v okolí vahadel
- Stopy působení nerovnoměrného tlaku v místě kontaktu pružiny ventilu a hlavy válců (viz foto 3)
![](https://motofocus.cz/wp-content/uploads/2020/04/3.jpg)
- Povrch praskliny má strukturu typickou pro násilné prasknutí (viz foto 4)
![](https://motofocus.cz/wp-content/uploads/2020/04/4.jpg)
DŮLEŽITÉ: Při montáži pružin ventilů dbejte na jejich správnou polohu v hlavě válců! Při instalaci nových ventilů vždy také vyměňte ventilové zámky!
![](https://motofocus.cz/wp-content/uploads/2020/04/5.jpg)
Komentáře