V Praze ukončili provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH. Autobus byl zapůjčen společností Volvo Group a účelem testu bylo zejména ověření jeho úspornosti, spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a jízdních vlastností.
Autobus byl vybaven Telematikou umožňující sledovat styl jízdy řidiče a zároveň vyhodnocovat základní provozní parametry.
V závěru zkušebního provozu vyhlásil DPP pro řidiče soutěž o nejlepší styl jízdy s nejnižší spotřebou paliva. Řidiči hodnotili na hybridu dobrý výhled, pohodlné a přehledné pracoviště a komfortní pérování.
Dosažené úspory hybridního autobusu v porovnání se srovnatelným dieselovým článkovým autobusem se pohybovaly v rozmezí 20-25 %.
S ohledem na dočasné testování nebyl autobus vybaven systémem preference na světelně řízených křižovatkách. V případě rutinního provozu by byl doplněn, výsledná úspora paliva, emisí i hluku by tak mohla být ještě větší.
Závěrem testu bylo konstatováno, že funkční hybridní technologie je logickým mezičlánkem mezi konvenčními dieselovými busy a elektrobusy. Šetří naftu a tím životní prostředí, snižuje hluk v městských aglomeracích a nepotřebuje nákladnou dobíjecí infrastrukturu.
Komentáře