Scania se účastní projektu Nákladní vozidla pro německé elektrifikované dálnice

6 června 2018, 10:57

Německá vláda rozhodla o tom, že se bude podílet na spolufinancování výzkumného projektu testování a vývoje elektrifikovaných dálnic – eHighways. Společnost Volkswagen a Siemens pro tento projekt společně vyvíjejí technologie a hybridní nákladní vozidla dodá Scania. Výzkum je zatím v přípravné fázi.

Scania podporuje projekt Nákladní vozidla pro německé elektrifikované dálnice

Projekt má za cíl snížit emise uhlíku z nákladních vozidel pro dálkovou přepravu. Během let 2019 a 2020 budou vozidla s elektrickým pohonem testovány na třech nových německých „eHighways“. Projekt je spolufinancován německou vládou.

Jedna zkušební cesta bude postavena v oblasti Schleswigu-Holsteinu na dálnici A1 poblíž přístavního města Lübeck. Další v Hesensku na A5 jižně od Frankfurtu a třetí pak v Bádensku-Württembersku na silnici B462.

“Scania vidí elektrifikované silnice jako jednu z nadějných technologií pro udržitelnou budoucnost dálkové nákladní dopravy. Elektrifikace vozidel se rychle vyvíjí a díky dopadům na životní prostředí, společnost a náklady, bude hrát důležitou roli při přechodu na přepravní systém bez fosilních paliv, “říká Claes Erixon, výkonný viceprezident výzkumu a vývoje společnosti Scania.

V první fázi projektu Scania dodá dva elektrické hybridní prototypy nákladních vozidel s různými pohonnými jednotkami: jeden bude mít baterii s kapacitou 15 kWh, druhý naopak hned několik akumulátorů pro větší kapacitu.

Stejně jako při jízdách elektrických hybridních nákladních vozidel společnosti Scania na elektrifikovaných silnicích ve Švédsku, což je vůbec první veřejný testovací úsek s touto technologií na světě, budou v Německu vozidla Scania vybaveny pantografem vyvinutým společností.

“Scania vstoupí do tohoto nového projektu se všemi zkušenostmi ze Švédska. V Německu budou patřit mezi nejdůležitější zkoumané oblasti analýza a optimalizace koncepce hnacího ústrojí, správa energie, hybridní přenos, stárnutí baterie a nová generace chladicího systému, “říká Christer Thorén, projektový manažer pro elektrické silniční technologie ve společnosti Scania.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!