Rekordních dvacet jezdců pěti značek (Buggyra, MAN, Mercedes, Iveco, Scania) se účastní letošního ME tahačů, které odstartuje na konci měsíce v italském Misanu.
Podle Jana Kalivody se jedná o další důkazů toho, že truck racing byl, je a hlavně bude. „V roce 2013 přicházely ze strany Renaulty výzvy, abychom pravidla přizpůsobili tak, aby taky něco vyhráli a automobilka neodešla ze šampionátu. Přestože jsme byli v té době rádi za pátá místa, neustoupili jsme a Renault skončil. Přežili jsme to. Za pár let odešel MAN a opět nám věštili úbytek zájmu. Výsledek je takový, že letos pojede dvacet aut, což nás vrací do zlaté éry truck racingu,“ říká manažer, které byl u největších úspěchů, včetně titulů Davida Vršeckého a Adama Lacka.
Zároveň zastává názor, že na aktuálním stavu má velký vliv flexibilita privátních subjektů, které závody tahačů ovládly. „Nejsme velké fabriky, pro které by bylo závodění jen jednou z mnoha položek. Máme zájem na tom posouvat náš sport dopředu, navzájem se poslouchat, hledat konsenzus a vyhovět si.“
Jako zajímavá se jeví skutečnost, že přestože se těžiště závodů posunulo do střední Evropy, což odpovídá aktuálnímu rozložení sil, velký comeback hlásí angličtí jezdci. „Od doby sjednoceného šampionátu skončily čtyři tituly v Německu, po třech v Česku a Španělsku, dvakrát vyhrál Kiss z Maďarska a jednou Švýcar Bösiger. Poslední vítězství Albaceteho se ale datuje do roku 2010. Závody v Německu, Maďarsku a Česku jsou logickým vyústěním převahy našeho regionu. A na Slovensko přijedou fanoušci ze všech tří zemí, přičemž Slováky truck racing baví. Ještě by to chtělo domácího jezdce,“ říká Honza.
Účast hned pěti anglických závodníků si vysvětluje marketingovou přitažlivostí. „Bavili jsme se o tom s Oly Janesem, historicky druhým Angličanem, který pojede na Buggyře. Tahače v Anglii táhnou, tamní domácí šampionát má velmi vysokou úroveň. Ale Evropa je Evropa.“
Komentáře