Společnost KAMAZ byla stejně jako mnoho dalších ruských subjektů postižena sankcemi. Národní chlouba v podobě poněkud zastaralého nákladního vozu se měla skládat převážně z dílů ze zahraničí. Ruští inženýři se však nyní rozhodli postavit vozidlo z toho, co bylo po ruce.
Nový – starý Kamaz 65115
Na webu lze najít stovky videí, v nichž občané největší (rozlohou) země světa vymýšlejí různá řešení podle svých potřeb. Ve většině případů se jedná o jednoduchá řešení se zajímavými výsledky. Nyní se zdá, že z toho udělali svůj národní sport, protože nikdo jiný ho s nimi nechce hrát. Ukázalo se, že na místo amerického motoru s výfukovou normou Euro5 byl vložen starý motor V8. Přístrojová deska, kterou dosud navrhoval DAF, byla nahrazena holým kovem a mnohá technická řešení pamatují ještě studenou válku. Vlastně je těžké nenabýt dojmu, že to matoucím způsobem připomíná starou Liazku. To znamená, že v roce 2022 jsou Rusové schopni z vlastních zdrojů slepit pouze to, co se v Česku vyrábělo za komunistické éry a přestalo se vyrábět v devadesátých letech minulého století.
Nový ruský KAMAZ – zázrak propagandy
Přestože téměř každý člověk, který má oči a trochu rozumu, pozná, že nový KAMAZ je nejen ošklivý, ale také beznadějně postavený, ruská veřejnost tento výtvor velmi vřele přivítala. Chválí konstruktéry za to, že vůz zachovává technologii, kterou lze opravit kladivem (pokud kabina nezačne rezavět, což se zdá, že se stane), a za schopnost obcházet sankce. Upřímně řečeno, reakce nás nepřekvapuje, protože v této zemi můžete jít do vězení za to, že řeknete pravdu o tom, co se na Ukrajině skutečně děje. Cena tohoto zázraku zpětného inženýrství se pohybuje v přepočtu okolo 2.000.000 Kč.
Komentáře