Předposlední 11. etapa letošního extrémně náročného Dakaru úspěšně zdolána. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing dnešní porci 346 ostrých a hodně zrádných kilometrů zvládli s překvapivým klidem. Ačkoli na trati stihli vytáhnout z duny i kamion týmu Buggyra, do cíle přijeli na skvělém 4. místě. A v celkovém hodnocení tak posádka žlutého speciálu, pojmenovaného Karel, poskočila na 7. místo.
Dneska jsme si fakt mákli
Kdo Dakar nezažil na vlastní kůži, jen těžko si dokáže představit, jak náročné je popasovat se s extrémy, které závod postupně přináší – s únavou, nedostatkem spánku, přebytkem adrenalinu. Všechny strasti ale rychle mizí, když se etapa povede. A přesně to se dnes přihodilo posádce týmu Big Shock! Racing. Do 11. etapy startoval Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný Davidem Švandou z 6. místa. Ale sedlčanské posádce se celou cestu dařilo držet slušné tempo a postupně se propracovávala kupředu.
„Dnešní etapa byla nesmyslně těžká. Přesně, jak organizátoři slibovali. Obrovské nepravidelné duny, náročná navigace, uskákaná rozbitá trasa. Všichni jsme jeli v prachu, kde nebylo nic vidět. Dneska jsme si fakt mákli. Ale moc se nám to líbilo,“ řekl v cíli pilot Martin Macík.
A František Tomášek dodal: „Klasický start do prachu. První bodík byl vpravo, ale všichni jsme jeli vlevo. Takže jsme se museli vrátit a skoro celá první pětka se motala na místě. A od té doby jsme letěli v prachu. Ale trať byla hodně pestrá. Projížděli jsme něčím, co se ani nedá popsat – vyschlé pahýly, fešák, boule. Byly tam i obrovské duny, které nebylo snadné přejet. Ale drželi jsme se pořád mezi nejlepšími.“
Bez přemýšlení jsme Casaleho vytáhli a jeli dál
Posádka žlutého kamionu během své dnešní jízdy také zpozorovala nečekanou situaci – kamion týmu Buggyra, který nutně potřeboval pomoc.
„Potkali jsme Ignácia, který to zakopal. Já si myslím, že nemělo smysl vůbec nad ničím přemýšlet. Zastavili jsme, vytáhli ho a pokračovali dál. Myslím, že Šiky byl štěstím bez sebe, že někdo zastavil, že nemusel kopat,“ popsal Martin Macík.
Nástrahy drsné trati ale dnes potrápily více závodních strojů, které sedlčanská posádka na trati míjela.
„Dneska auta dostala pěkně zabrat. Jsme rádi, že to Karel vydržel. Ale jsme zvědaví, kolik aut dorazí do cíle, protože to byla fakt rozbíječka,“ řekl mechanik David Švanda. „Tak má Dakar vypadat. Parádní jízda, jaké máme rádi. Ale Dakar končí až poslední etapou. A ta nás čeká zítra. Bude kratší, ale stejně důležitá, jako všechny předcházející,“ říká Martin Macík k zítřejšímu závěru, kdy 44. ročník legendárního dálkového závodu vyvrcholí poslední speciálkou. Ta dakarskou karavanu dovede do cílové rovinky v Džiddě.
Komentáře