Finální přípravy vrcholí: Macík s Tomáškem a Švandou se těší, až se na Dakaru vyspí

15 prosince 2021, 9:11

Do startu Dakaru zbývají už jen 3 týdny. Tým Big Shock! Racing je ve finální fázi příprav. Závodní i doprovodné vozy se právě teď plaví do Džiddy, kde slavný závod 1. ledna odstartuje prologem. Klid před bouří se ale nekoná. Stále je dost práce, posádky se připravují fyzicky, mechanici dodělávají servisní plány, produkční tým organizuje akce Posedlí Dakarem, plánuje se příští sezóna, ze závodníků se stávají několikanásobní tatínci.

Big Shock Racing tým na Dakar 2022

„Bude to záhul, bude to nářez, ale fakt se těšíme. Největší radost mám, že jsme to všechno stihli. Postavili jsme 3 nové závodní kamiony. Zajeli jsme plánované soutěže. Otestovali jsme všechno, co jsme potřebovali. Big Shock! Racing bude mít na startu 2 závodní kamiony. S tátou jsme po 20 letech našeho vývoje založili MM Technology. Na další Dakar pojedeme s největším týmem, jaký jsme kdy dokázali sestavit. Krásně mi roste dcera a druhá právě přišla na svět,“ popisuje letošní plodný rok pilot Martin Macík.

Stejně jako oba jeho kolegové z posádky, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, i on už má doma dvě malé dcery. A dodává, že noční péče o ně by se dala zařadit do systematické přípravy závodníků na slavný dálkový závod.

„Těšíme se s klukama, že se na Dakaru konečně vyspíme,“ směje se Martin Macík.

A velké předstartovní očekávání už panuje i mezi členy druhé posádky. Tvoří ji pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec, kteří Dakar poprvé zažijí v dresu týmu Big Shock! Racing.

Co nás do Dakaru ještě čeká

Stále však zbývá práce, kterou je třeba před odjezdem dokončit. Posádky se na náročný závod připravují fyzicky, někdo chodí do fitka, jiný na fyzioterapie. Finalizují se plány a schémata servisu, letos poprvé ve 3 jazycích. Tým také organizuje akce Posedlí Dakarem. Dovolí-li to bezpečnostní opatření, po návratu ze Saúdské Arábie, během února a března, se závodníci chtějí opět potkat se svými fanoušky a podělit se o nové zážitky.

„Momentálně také zvažujeme účast ve světovém poháru – World Rally Raid Championships, který se pod hlavičkou FIM a FIA uskuteční příští rok. Zjišťujeme proto všechny související organizační detaily,“ doplňuje šéf týmu Martin Macík starší.

A v dílnách také začíná vznikat pověstná hromádka zapomenutých věcí, jako vždy před odjezdem na Dakar. Na ni každý přidá vše, co se nepodařilo zabalit do aut před plavbou do Džiddy.

Kdo letos tvoří tým? Dakarští veteráni i pracovití nováčci

Výprava týmu Big Shock! Racing spolu s týmem Italtrans a Projektem 2030, pro které Macíkovi v Sedlčanech postavili závodní auta a řeší doprovodný technický a organizační servis, bude mít celkem 48 členů, z toho 20 mechaniků. Italtrans tým čítá 6 osob, Project 2030 má 5 účastníků.

V týmu Big Shock Racing a MM Technology nechybějí ostřílení dakarští veteráni, jako šéf týmu Martin Macík starší nebo mechanik Ladislav Fajtl, kteří mají na svém kontě už 20 dakarských účastí. Manažer Martin Pabiška pojede na Dakar po třinácté, Martin Macík mladší bude závodit podesáté. Ale současně letos tým posílili noví členové, kteří si legendární závod užijí poprvé.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!