MKR snižuje kamionům teplotu i váhu

, 16 června 2021, 9:49

Zrychlit, lépe odvádět teplo, snížit váhu a zajistit co největší komfort posádce jak při závodě na nevyzpytatelných dálkových tratích, tak v případě nutných výměn. Takový úkol si dali severočeští konstruktéři dakarských kamionů ve svém vývojovém centru MKR Technology ve Chvalíně. 

V uplynulém týdnu konstruktéři MKR Technology testovali kamiony holandského týmu Riwald Dakar na písčitých tratích v Polsku. S sebou měli oba bílo-černé renaulty, tedy jak unikátní hybridní model C 460 pilota Gerta Huzinka, tak i K 520 Pascala de Baara. Mario Kress se se svým týmem v uplynulých měsících zaměřil na vylepšení mezichladiče a celkový systém výměny tepla u motoru.

„Krok za krokem jdeme za úspěšnou implementací všech našich představ a testy ukazují, že technologicky velmi dobře postupujeme. Stále se učíme a stále reagujeme na všechny vzniklé nástrahy a dobře se nám daří systémy ladit, zjednodušovat a přitom pracovat na jejich životnosti. Celkově jsme spokojeni, ale také víme, že je před námi ještě hodně práce, kterou bychom chtěli zvládnout,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf týmu MKR Technology.

Tým také měnil převodovku a snížil celkovou váhu o více než dvě stě kilo. Pozornost se uchyluje k tlumičům a pérování. Kamiony mají být pro posádku, která tráví dlouhé hodiny v terénu a na rozbitých cestách, maximálně pohodlné, ale jízda jako takový dynamická.

Po všech úpravách a změnách si konstruktéři pochvalují lepší reakce, odezvu, akceleraci a dynamičnost. Společně ale pracují i na zlepšení podmínek pro posádku v případě klasických technických potíží na trati. Řeší i lepší systém pro případ, že posádka bude mít defekt kol, aby je mohla co nejsnáze a nejrychleji vyměnit a hned zase pokračovat.

Po lednovém Dakaru a závodní pauze se tým navíc brzy chystá naskočit do závodního kolotoče. Už v červenci pojede červený kamion Martina van den Brinka tradiční Silk Way Rallye.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!