Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda ze soukromého sedlčanského týmu Big Shock! Racing vyhráli poslední etapu Dakaru, potřetí si tak připsali etapové vítězství a v celkovém hodnocení vybojovali výborné 4. místo. Martin Macík má zároveň radost, že vyrovnal i nejlepší výsledek svého táty, šéfa týmu, Martina Macíka staršího, který v roce 2010 získal 4. místo na Dakaru v Jižní Americe.
Členové týmu Big Shock! Racing po celou dobu závodu podávali výborné vyrovnané výkony a současně předvedli rychlost, která mnohé udivila. Etapu posádka dokázala vyhrát i bez předního skla, jen v lyžařských brýlích. Síla sehraného týmu, schopnost poprat se s nástrahami, které letošní extrémně náročný Dakar nachystal, i energie fanoušků nakonec přinesla zasloužený úspěch. Letošní Dakar potvrdil, že forma týmu Big Shock! Racing stoupá. A další výzvy čekají.
Boj až do poslední chvíle
Dnešní 12. etapa vedoucí do Džiddy nachystala pro závodníky závěrečnou porci 200 ostrých kilometrů. Po včerejším náročném dni byla na posádce týmu Big Shock! Racing dnes ráno snad poprvé znát únava. Přesto v poslední etapě žlutá šipka, označující týmový kamion, na „livetime“ mapě jistě směřovala k cíli. Nakonec speciál Karel se svou posádkou znova proletěl cílovou rovinkou jako nejrychlejší.
„I poslední etapa byla těžká, závodit se muselo až do poslední chvíle. Nebylo to zadarmo. Ale je to tam. Tři etapy jsme vyhráli, jsme čtvrtí celkově! Dokázali jsme, že rychlost máme. To je důležité. A příští rok tu budeme znova. Pro mě to bude 10. Dakar. A budeme chtít znova bojovat mezi nejlepšími. Moc děkujeme za neuvěřitelnou podporu všem. Dlužíme díky našim rodinám, že to s námi zvládají, našim ženám a děckám. A fanouškům i partnerům. A všem, kteří jste nám drželi palce, protože bez vás bychom tady nebyli. A navíc jsme dotáhli mého otce. Už máme všichni 4. místo z Dakaru,“ smál se v cíli Martin Macík.
Dakar, jak má být
Letošní Dakar byl velice tvrdý, ale právě jeho náročnost pomohla týmu Big Shock! Racing zabodovat. Posádka byla s dlouhými, tvrdými a navigačně složitými etapami naprosto spokojená.
„Za mě byl letošní Dakar skvělý. Pořadatel se každý den snažil udělat trať zajímavou. V navigaci byly vychytávky, kterými jsme se i my občas nechali zmást. Ale přesně to se mi líbí. Je super, když trať staví někdo, kdo má se závodem zkušenost a záměrně připraví orientační záludnosti,“ pochvaloval si František Tomášek.
Současně letos museli závodníci zdolávat spoustu nebezpečných dun a úseky, které byly brutálně rozbité. A ty se povedlo překonat zejména díky zocelenému Karlovi, kamionu, který byl sestrojen v týmových dílnách. A také díky obrovskému nasazení mechaniků, kteří na stroji důkladně pracovali každou z posledních nocí.
„Za ta dlouhá léta, která běháme kolem Dakaru, jsme strašně rádi, že jsme letošního dobrodružství mohli být součástí. Tři etapová vítězství a čtvrté celkové s tak minimálním odstupem na bednu je pro soukromý tým heroický výsledek. Hlavním strůjcem úspěchu je Kocour, tedy Martin Macík starší, hlavní konstruktér, a jeho léta a léta vývoje, entuziazmu a neutuchající energie. Kluci v kabině se skvěle doplňují.
Klobouk dolů před Matesem, co dokáže za volantem, s tím se musíte narodit. František je pan navigátor a týmový tmelič. David Švanda je machr, který za velmi krátkou dobu dokázal pobrat znalosti z konstrukce aut a současně vydržet tu šílenou jízdu v kabině. A my jsme stabilní konzistentní parta týmově smýšlejících lidí, známe se, víme, co od sebe čekat. To všechno hraje roli. Ty všechny drobné věci zapadly do sebe. A přišel výsledek,“ říká manažer týmu Big Shock! Racing Martin Pabiška, který je v cíli dvojnásobně pyšný, protože obdivuje i výkon bratra Davida.
Tým Big Shock! Racing moc děkuje všem skvělým fanouškům, kteří svou neutuchající energií Karla pokaždé tlačili k cíli.
Komentáře