Po volném dni vstoupila letošní Rallye Dakar do své druhé poloviny. S nedělní 7. etapou na řadu přišla maratonská část, kdy se posádky musí dvě etapy spolehnout jen samy na sebe.
„Volný den to byl spíše sporadicky, protože se nezávodilo. Týmy ale jinak měly plné ruce práce. My začali v sobotu brzy ráno a skončili až v neděli hodně po půlnoci. Dělal se kompletní velký servis, péra, turba, pneumatiky, vařily se praskliny, měnily se brzdy,“ vyjmenoval jen část povinností, se kterými se mechanici museli o víkendu počastovat, Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology s tím, že technika dostala nejen díky všudypřítomnému písku v uplynulém týdnu citelně zabrat.
Všichni se proto snažili stroje co nejlépe připravit na druhou část dálkového závodu.
Ta začala v neděli hned pěkně zostra maratonskou etapou, kdy se závodníci musí obejít bez pomoci svých mechaniků. 7. etapa byla navíc druhou nejdelší letošního ročníku nejen svým přejezdem, ale i svojí měřenou částí. V součtu musely posádky na trase z Ha’il do Sakaky zvládnout celkem sedm set čtyřicet kilometrů. Rychlostní prověrka měřila na čtyři sta padesát kilometrů. Zatímco pilot červeného renaultu Martin van den Brink s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským cílem projel v sedmém čase, posádky dvou bílých kamionů týmu Riwald Dakar se potýkaly s technickými problémy.
„Prasklá pneumatika nám utrhla hlavní vypínač s blatníkem, takže jsme to museli na místě opravit. Tím jsme ztratili nějakých padesát minut,“ sdělil pilot Pascal de Baar.
Je smířený s tím, že takový je prostě Dakar, avšak líto mu bylo kolegy Gerta Huzinka, kterého na trase zastavil problém s tlakem oleje v motoru. Pascal de Baar nakonec etapu dokončil šestnáctý, další pokračování Huzinka je ale silně nejisté.
Etapu ovládl opět Rus Sotnikov, který si znovu jen upevnil svoji vedoucí pozici. Posádka van den Brinka si udržela sedmou příčku stejně jako Pascal de Baar svoji průběžnou jedenáctou.
„Dnešek byl strašný. Po dešti byl prvních osmdesát kilometrů písek hodně mokrý, pak přišly ostré kameny, na kterých to skákání sakra bolelo. Mám pocit, že domů přijedu menší o nějaké dva tři centimetry. V závěru už nás čekalo jen nepříjemné houpání. Pro mě to byla pocitově jedna z nejhorších etap, ale naštěstí jsme ji po technické stránce zvládli. Martin jede soustředěně a drží tempo,“ sdělil Daniel Kozlovský, palubní mechanik týmu Mammoet Rallysport.
Pondělní 8. etapa zavede posádky ze Sakaky do Neomo, kde už na ně bude čekat tým mechaniků. Do té doby budou muset urazit přes sedm set kilometrů a tři sta sedmdesát pět měřených.
Výsledky – 7. etapa – Ha’il > Sakaka (471 km):
- Sotnikov (RUS) Kamaz 4:45:52
- Mardeev (RUS) Kamaz +3:23
- Shibalov (RUS) Kamaz +8:22
- Vishneuski (BLR) MAZ +10:29
- Karginov (RUS) Kamaz +11:44
- 7. van den Brink (NLD) Renault Trucks +20:06
- 16. de Baar (NLD) Renault Trucks +1:42:31
- DNF Huzink (NLD) Renault Trucks
Celkově:
- Sotnikov (RUS) Kamaz 29:12:10
- Shibalov (RUS) Kamaz +45:56
- Mardeev (RUS) Kamaz +1:05:06
- Loprais (CZE) Praga +1:21:47
- Macík (CZE) Iveco +1:42:01
- 7. van den Brink (NLD) Renault Trucks +2:30:35
- 11. de Baar (NLD) Renault Trucks +5:20:34
Komentáře