Macík po stíhací jízdě 5. celkově

, 11 ledna 2021, 11:22

V neděli se Dakar po dni volna pěkně zostra rozjel do 7. maratonské etapy. Posádce týmu Big Shock! Racing se podařilo uhájit 5. celkové místo poté, co v cíli etapy byla 10. nejrychlejší. A dění na trati dnes bylo napínavé od samého začátku.

Big Shock! Racing tým 2021

Už po zhruba 500 metrech od startu přišla rychlá akce, když bylo potřeba po jednom ze skoků a prudším brždění vyřešit ohnutou spojovačku. Po bleskové opravě Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou nasadili stíhací jízdu a navzdory svým předsevzetím o klidnější jízdě v maratónské etapě letěli k cíli. Jejich sprint pořadím bylo příjemné sledovat. Podařilo se jim z 23. etapového místa po dokončení opravy postupně prodrat až na 10. pozici v cíli. Důležité teď bude, jak se závodníci večer dokáží postarat o Karla, svůj závodní kamion. Týmoví mechanici totiž dnes posádkám nesmějí pomáhat, čekají na ně v následujícím bivaku v Neomu.

Nemám rád spojovačky!

Zhruba po prvním půl kilometru etapy, dlouhé 453 závodních kilometrů, musela posádka týmu Big Shock! Racing nečekaně vyskočit z kamionu. Bylo potřeba vyměnit spojovačku, tyč propojující kola a řízení. Tento manévr už mají sedlčanští závodníci nacvičený z 5. etapy. Oprava tentokrát zabrala asi 25 minut a jelo se dál.

Etapa v písku. Na půltém kilometru jsem při jednom skoku hamtnul na brzdu a auto šlo najednou doprava. Ohnutá spojovačka. Zhruba za 25 minut jsme měli hotovou opravu a pokračovali dál. Chytli jsme tempo a letěli k cíli. Dost nám prášili osobáci, ale povedlo se nám je postupně předjet. Ta spojovačka nás samozřejmě mrzí, každá minuta už je teď hodně cenná,“ hlásil z cíle Martin Macík.

Posádka se tak po zbytek etapy snažila mazat časovou ztrátu. Žlutý speciál Karel proto nasadil tempo lehce na hraně možného. Svou svižnou jízdou začal postupovat pořadím a dohánět ztracené minuty. V cíli se nakonec objevil na 10. místě a udržel tak skvělou 5. celkovou pozici.

Perná noc v maratonském bivaku

Po dnešní maratonské etapě s cílem v Sakaka si Macík s Tomáškem a Švandou nepůjdou oddechnout do svého oblíbeného bydlíku, v plánu je hromadné nocování. V bivaku tentokrát závodníci přečkají noc bez svých doprovodných týmů. Než ale vlezou do spacáků, čeká na ně ještě důležitá povinnost. Musejí se postarat o Karla, jejich závodní kamion. Kompletní nedělní servis auta mají ve vlastní režii. Mechanici a další členové týmu se mezitím přesunuli do následujícího bivaku v Neomu. Hlavním technickým stratégem večera je proto David Švanda.

„Snad nebude moc práce. Určitě projdeme celé auto. Zkontrolujeme brzdy, pneumatiky i tu spojovačku, abychom se ujistili, že je všechno na svém místě a v cajku. Ať zítra můžeme s klidem pokračovat do druhé maratonské půlky,“ říká palubní mechanik týmu Big Shock! Racing.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!