Van den Brink dojel Silk Way čtvrtý

17 července 2019, 10:08

Je dobojováno. Závodní kamiony jsou v cíli. Letošní Silk Way Rally končí. Do nadvlády ruských kamazů se dokázal procpat jen Martin van den Brink, pilot severočeského renaultu z dílny MKR Technology. Poslední 10. etapu dokončil na 6. příčce a v konečném zúčtování je čtvrtý.

Van den Brink na Silk Way Rally

„Splnili jsme si plán. Chtěli jsme být celkově v nejrychlejší pětce a to se nám povedlo. Udělali jsme řadu změn, které teď mohli otestovat. Přiznám, že jsme trochu přiškrtili výkon motoru, což se samozřejmě podepsalo na rychlosti, ale pro nás je zásadní závod dojíždět a zapracovat na životnosti a spolehlivosti celého stroje.

Martin jel výborně a celý tým fungoval skvěle, takže já jsem spokojený, protože stále máme možnost se posouvat a myslím, že jdeme správnou cestou,“ sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér závodního kamionu Renault CBH, se kterým pilot Martin van den Brink právě dokončil prestižní Silk Way Rally.

Závěrečná etapa z Jiayuguanu do Dunhuangu měřila v součtu přes pět set padesát kilometrů. Dvě stě pět a padesát měla měřená rychlostí pověrka. S tou si nejlépe poradil Rus Anton Šibalov, který svým vítězstvím jen podtrhnul celkové prvenství. V etapě na Šibalova pouhou půl minutu ztratil parťák jedoucí s kamazem Andrej Karginov. Martin van den Brink přijel šestý.

V konečném ranku jsou v elitní pětce hned čtyři kamazy, mezi které se dokázala vtěsnat pouze posádka severočeského renaultu. Na pódium se však nedostala. Zvítězil Šibalov, před Karginovem a Mardějevem. Renault Truck přezdívaný Sherpa je čtvrtý se ztrátou necelé dvě a čtvrt hodiny. Tvořila ho posádka – pilot Martin van den Brink, mechanik, jeho syn, Mitchel van den Brink a navigátor Wouter de Graaff. Čtvrtý kamaz se Sergejem Kuprijanovem na pátém místě za holandskou sestavou zaostal o další dvě hodiny.

Tým MKR Technology na Silk Way Rally 2019

Letos si posádky musely na Silk Way Rally poradit s deseti náročnými etapami, které odstartovaly v Rusku a vedly přes Mongolsko do Číny. Celkem závodníci ujeli 5007 kilometrů, ze kterých bylo 2593 měřených. Z devíti ročníků dokázali osm opanovat právě piloti kamazu. Jejich nadvládu mohl letos „utnout“ Sergej Vjazovič s MAZem, který ale po havárii v 8. etapě musel závod předčasně ukončit a vedení se ujal Šibalov, který získal své první vítězství na Silk Way Rally.

Výsledky – 10. etapa – Jiayuguan – Dunhuang (556/255 km):

  1. Shibalov (RUS) Kamaz +2:36:28
  2. Karginov (RUS) Kamaz +0:34
  3. Vishneuski (BLR) MAZ +12:14
  4. Vasilevski (BLR) MAZ +14:34
  5. Mardeev (RUS) Kamaz +14:36
  6. van den Brink (NED) Renault +18:02

Celkově:

  1. Shibalov (RUS) Kamaz 26:01:40
  2. Karginov (RUS) Kamaz +25:22
  3. Mardeev (RUS) Kamaz +52:05
  4. van den Brink (NED) Renault +2:13:07
  5. Kuprianov (RUS) Kamaz 4:12:41

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!