Přestože letošní ročník Silk Way Rallye probíhá bez účasti týmu Tatra Buggyra Racing, mají v roudnickém Buggyra Technology Centru důvod k radosti a optimismu.
Na náročné soutěži se totiž v dosavadním průběhu daří běloruskému jezdci Sergeji Vjazovičovi, který se svým speciálem MAZ zatápí ekipě KAMAZ ve složení Andrej Karginov, Ajrat Mardějev a Sergej Šibalov. Po čtvrté etapě rovnající se zároveň nejdelší speciálce, narostl náskok průběžného lídra Vjazoviče na třiadvacet minut.
„Silk Way Rallye pochopitelně sledujeme, zatím velká spokojenost,“ říká závodní inženýr Robin Dolejš z pozice spolutvůrce agregátu Gyrtech, který stojí po vítězství na dubnovém Morocco Desert Challenge na prahu mimořádného úspěchu. „Jasně, Silk Way Rallye zatím nedosahuje věhlasu Dakaru, jedná se ale o druhou nejsledovanější dálkovou soutěž s velkým potenciálem marketingového růstu. Případný úspěch by měl proto velkou hodnotu.“
Jak Robin Dolejš potvrdil, motor je týmu MAZ dodáván na klíč.
„Jedná se o standardní obchodní vztah, přijdou a dostanou do posledního detailu vyladěný motor. Prakticky si s ním můžou dělat, co chtějí, ale jsou dost zkušení na to, aby věděli, že vylepšení nejsou dost dobře možná, maximálně můžou něco pokazit.“
Podle Robina se na konečném úspěchu podílí z 33 % jezdec, dalších 33 % úspěchu tvoří motor, zbytek pak auto jako celek.
„Klidně se dá říct, že nám patří třetina beduína z Dakaru, na kterém dojel Vjazovič druhý. A Gyrtech má i na to, vyhrávat.“
Komentáře