V druhé etapě Dakaru 2019 Martin Macík i Jan Brabec z týmu Big Shock Racing začali závodit. Trať dlouhou 342 km posádka žluté liazky ve složení Martin Macík, František Tomášek a Jakub Kalanka dokázala zvládnout na skvělém 6. místě a celkově se posunula na 8. pozici mezi kamiony.
Martin Macík ve druhé etapě dojel na perfektním šestém místě a celkově se tak posunul na osmou pozici. V úvodu i na konci druhé dakarská etapy si závodníci opět užili duny a technickou jízdu. Trať však měla i hodně rychlou část, kterou kamion Martina Macíka prosvištěl maximální povolenou rychlostí 140 km/hodinu.
Bohužel Franta, závodní speciál Martina Macíka, jel přes 200 km se zničeným levým předním tlumičem, což nebylo pro posádku úplně příjemné. Obzvlášť poté, co zhruba 80 km před cílem odešel i druhý tlumič. Ale na podobné situace už je Martin Macík zvyklý a umí si poradit.
„Bylo to jen nepohodlné, hlavně v dunách, musel jsem je pokaždé sjíždět do levotočivé zatáčky, aby nárazy tlumilo pravé přední kolo,“ popisuje Macík, pilot týmu Big Shock Racing.
A posádka v etapě řešila také navigační záhadu.
„V jednom místě byl přejezd pisty, kde stál organizátor, a měl nám tu naskočit kontrolní bod. Byl jsem přesvědčen, že bod pípnul, takže jsme pokračovali dál a asi po 500 metrech se na GPSce objevil výstražný trojúhelník, který říká, že jsme minuli bod. Ale znenadání zase zmizel a objevila se šipka ukazující úplně mimo, pryč do dun. Takže jsme byli trochu zmatení a nevěděli, co si o tom myslet,“ popisuje František Tomášek, navigátor kamionu týmu Big Shock Racing.
Naštěstí po návratu do bivaku a kontrole GPSky organizátory byly posádce všechny body v pořádku uznány, a tak se mohla těšit z dobrého umístění.
Brabec: Za mě dobré
Také Janu Brabcovi se druhá etapa povedla a probojoval se pořadím až na skvělou 24. etapovou a 22. celkovou pozici. Honzovi vyhovovaly hlavně úvodní a závěrečné dunové úseky. Ty byly propojeny kamenitým terénem a skalami, které motocyklový jezdec týmu Big Shock Racing nemá právě v oblibě.
Komentáře