Konec dobrý, všechno dobré. Pilot severočeského kamionu z dílny MKR Technology senzačně vyhrává závěrečnou etapu letošní Silk Way Rally v Rusku. Martin van den Brink dokázal, že kdyby nebylo úvodního technického problému s vyvráceným kolem, mohl by usilovat o příčky nejvyšší. V závěrečné etapě za sebou suverénně nechal i všechny kamazy.
„Martin neměl co ztratit. Všechno zlé nás potkalo především v první etapě, ale i pak jsme neměli na růžích ustláno. Letošní Silk Way byla pro náš mechanický tým zatraceně náročná a Martin prostě jen chtěl ukázat, co on i náš stroj umí, tak to tam naplno poslal. Chtěl vyhrát a to se mu také povedlo. Lepší tečku bychom si přát opravdu nemohli,“ shrnul závěr Silk Way Rally roudnický mechanik z týmu MKR Technology Daniel Kozlovský
Letošní Silk Way Rally byla mimořádně jiná. Jen pár dnů před startem pořadatelé oznámili, že se pojede pouze sedm etap a celý závod se bude odehrávat jen na území Ruska. Jediný den před startem pak z rodinných důvodů svoji účast odřekl druhý z pilotů roudnických speciálů Renault Trucks Gert Huzink. To Martin van den Brink sice odstartoval, ale kvůli utrženému spodnímu čepu nápravnice vyvrátil pravé přední kolo. Mechanici se dlouho nemohli ke kamionu dostat a oprava zabrala celý následující den.
S obdrženou penalizací už nešlo myslet na celkový vavřín, ale van den Brink z Mammoet Rally Sport ani jeho podpůrný tým MKR Technology se vzdát nechtěli. Holandský jezdec následně dvakrát vyskočil na stříbrnou příčku a v poslední etapě už bral zlato. V rámci závěrečné prověrky na posádky čekal pětisetkilometrový přejezd s dvousetkilometrovou měřenou speciálou s vyvrcholením na moskevském Rudém náměstí, kam právě van den Brink přijel v suverénním čase vítěze. Až za ním se seřadily všechny kamazy. Druhý Nikolajev ztratil skoro dvě minuty. Pódium uzavřel Sotnikov, který kvůli potížím v předchozí etapě přišel o celkové vítězství. To připadlo Andreyi Karginovi, za kterým se seřadili krajané na ruských strojích Mardějev, Shibalov, Kupriaynov a Nikolajev. Zlatý van den Brink zůstal po předchozí penalizaci na konečné jedenácté pozici se ztrátou více než dvou set hodin. „Kdo by si myslel, že zlato na konci bylo snadné, šeredně se plete.
Martin na to šlapal tak, že úplně na závěr mu vzplanula pneumatika, kterou hasiči museli uhasit. To jen svědčí o tom, jak technika dostává zabrat a že ji Martin ani trochu nešetří. Díky tomu také máme co slavit, i když někdy je to opravdu na hraně. Taková je ale rally, na kterou potřebujete především pořádnou dávku štěstí,“ uzavřel Kozlovský, který byl několik let van den Brinkovým palubním mechanikem. V kabině ho vystřídal Martinův syn Mitchel, který nyní zažívá první pocity vítězství.
Výsledky – 7. etapa – Lipetsk – Moskva (497/191km):
- van den Brink (Ned) Renault CBH 385 57:38
- Nikolaev (Rus) Kamaz +1:47
- Sotnikov (Rus) Kamaz +2:39
- Shibalov (Rus) Kamaz +4:23
- Karginov (Rus) Kamaz +5:46
Celkově:
- Karginov (Rus) Kamaz 25:26:12
- Mardeev (Rus) Kamaz +18:02
- Shibalov (Rus) Kamaz +1:03:29
- Kupriyanov (Rus) Kamaz +1:51:29
- Nikolaev (Rus) Kamaz +2:19:14
- 11. van den Brink (Ned) Renault + 216:27:50
Komentáře