Macík i Brabec si v 10.etapě sáhli na dno svých sil

18 ledna 2018, 7:37

Po vynuceném dni volna v Saltě, závodníci týmu Big Shock Racing v úterý vyrazili do desáté etapy legendárního závodu Rallye Dakar, vedoucí do obávaného Belénu. Na jezdce čekalo 795 km náročným terénem, z toho 373 km bylo ostrých. Ostřílení dakarští účastníci už znají zrádné písečné plošiny, tentokrát však pořadatelé našli opět nová místa, do kterých jezdce vyslali na misi, která byla neuvěřitelně náročná technicky i navigačně.

Macík i Brabec si sáhli na dno svých sil, ale nejdrsnější etapu zdolali

Liaz Franta, pilotovaný Martinem Macíkem, se několikrát dostal do naprosto extrémních a opravdu nebezpečných situací.

„Už na 10. kilometru se mi zpříčil volant a oprava trvala 38 minut. Na spojovačku jsme dojeli jako 18. V druhé polovině etapy nám to šlo krásně, ale asi 30 km před cílem chladičem proběhla nějaká větev, udělala v něm díru a ten roztrhl vrtuli. Takže se znovu opravovalo. Tentokrát 1,5 hodiny. Ale vše se zvládlo dát do pořádku, domorodci nám přinesli vodu a jelo se. A najednou 3 km před cílem v jednom z koryt hořela motorka. Pokoušeli jsme se ji uhasit a následně ji objet. Při tomto manévru jsme se zakopali a prorazili obě kola. Další hodinu a půl trvalo vykopat kamion a vyměnit pneumatiky,“ popisuje Martin Macík, který se po pekelné belénské etapě posunul na celkově 6. pozici, když dojel čtrnáctý.

V 10 hodin večer argentinského času si Frantu vzali do parády mechanici. Svou práci zvládli do 7. hodiny ranní. Už v 8:30 Martin Macík s posádkou znovu startoval. Do středeční etapy dostal žolíka, takže do závodu vyjížděl v první pětce.

A hladce se tentokrát nejelo ani Janu Brabcovi. Ten dokončil etapu na 65. místě a v celkovém hodnocení se pohybuje na 42. pozici. I on musel na trati překonávat dosti nestandartní situace. „Došel mi benzín, protože mi praskla levá zadní nádrž. Naštěstí mi zastavil David Pabiška, který mě kus odtáhl a pak mi přes pet lahev dolil palivo. Respekt a velký dík! Pak jsem pokračoval, a benzín opět došel 500 metrů před cílem, kam jsem to dotlačil a dotankoval,“ říká Jan Brabec.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!