Přípravy vrcholí. Už jen několik dnů zbývá do reálného odjezdu na Rally Dakar. Program teď plní týmové prezentace a představení posádek pro nový ročník věhlasné rally. Ta sice startuje až v lednu, ale poslední listopadový víkend odplouvá veškerá technika do Jižní Ameriky. Severočeský konstruktérský tým MKR Technology do boje o beduína vysílá trojici závodních kamionů, které budou pilotovat holandští jezdci. Na palubě ale nebude chybět ani domácí zástupce, Roudničan Daniel Kozlovský.
„Máme teď opravdu napilno. Udělali jsme ještě několik změn a pracovali na vyladění techniky. Vše máme připraveno a stroje jsou teď součástí velkých prezentací. Do samotného odjezdu jich je požehnaně,“ podotkl Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure.
Hlavní představení proběhlo v uplynulém víkendu v rámci tradiční akce RTL GP Pre-proloog v holandském Valenswaardu. Tisícům diváků se na Eurocircuitu představil nejen někdejší vítěz Dakaru Gérard de Rooy spolu s dalšími holandskými účastníky rally, ale především aktuální posádky týmu Mammoet Rallysport. Hlavní sestavu tvoří pilot Martin van den Brink s palubním mechanikem Danielem Kozlovským a navigátorem Wouterem Rosegaarem. Ti pojedou ve speciálu Renault Trucks CBH 385.
Ve druhém kamionu, tedy v trambusové verzi K520, ale došlo po čtyřech letech ke změně pilota. Pascala de Baara v týmu vyměnil jedenatřicetiletý Janus van Kasteren z Veldhovenu. Ten v lednu zažije svoji dakarskou premiéru. V kokpitu mu ale budou parťáky dělat zkušení muži – mechanik Richard Mouw a navigátor Wouter de Graaff. Posádka bude především rychlou asistencí pro Martina van den Brinka.
V nadcházejícím víkendu je na programu i prezentace Riwald Dakar teamu, kterému Mario Kress připravil třetí kamion K520. S ním pojede obligátně Gerd Huzink. Jeho speciál si budou moci brzy prohlédnout i švýcarští fanoušci nejslavnější rally. Od 16. do 19. listopadu totiž bude v rámci spolupráce s Renault Trucks Swiss součástí výstavy užitkových vozidel TransportCH v Bernu. Ve stejném víkendu ještě proběhne tradičně týmová prezentace týmu Mammoet v domácím Harskampu, aby následně veškerá technika mohla přejet do francouzského přístavu Le Havre. Ve dnech 21. a 22. listopadu jsou připraveny technické přejímky, po kterých loď nabere směr Jižní Amerika.
Dakar bude tentokrát hodně jiný. Kulatý 40. ročník se jede jako 10. v Jižní Americe. Odstartuje 6. ledna v Peru v Limě a povede kolem Pacifického oceánu, od kterého se bude vzdalovat na okružní cesty do peruánských dun. Po nich se závodníci a celá dakarská kolona přesune do La Paz, hlavního města Bolívie, kde je naplánován den volna. Další cesta bude směřovat do Argentiny přes poušť Fiambalu. Ti nejšťastnější se do cíle v argentinské Córdobě dostanou po dvou týdnech, tedy 20. ledna.
„Na Dakar jsme všichni hodně zvědaví. Po všech strastech, které nás potkaly, jsme v prohlášeních zdrženlivější, protože největší roli, která ovlivňuje celkový výsledek, hraje štěstí. Bez něj můžete mít techniku připravenou jakkoli špičkově a stejně neuspějete. Udělali jsme maximum a víme, že naše vozy umí být mezi nejlepšími. Letos se pojede hodně ve vysokých nadmořských výškách. I s tím jsme v přípravách počítali, takže teď už nezbývá nic jiného, než držet nám pěsti, protože my jsme zvyklí bojovat i v těch nejtěžších podmínkách,“ těší se na Rally Dakar 2018 Mario Kress.
Komentáře