V mnoha vozidlech je podtlak používán pro různé systémy jako pomocný zdroj energie. Ve spolupráci s firmou KS Motor si na základě servisních informací společnosti Pierburg ukážeme možné závady na podtlakovém systému vozidla, jejich projevy a možná řešení.
Části podtlakového systému:
- Vakuová pumpa.
- AGR ventil.
- Ventil sekundárního vzduchu.
- Elektro-pneumatické ventily.
Možné závady podtlakového systému:
- Nepravidelný chod motoru při částečném zatížení.
- „Trhavý zvuk motoru“.
- Provoz v nouzovém režimu.
- Snížená účinnost brzd.
- Nedostatečný výkon motoru při plném zatížení.
Každý komponent vakuového systému může být zdrojem netěsností, kterými se podtlak ztrácí. Při problémech vždy pozorně zkontrolujte:
- Poškozené hadice (porézní, prokousnuté hlodavci, netěsné spoje).
- Elektro-pneumatické ventily (např. tlakový regulační ventil).
- Netěsné jednocestné ventily/ zásobníky vakua.
- Poškozené/porézní membrány nebo těsnění pneumatických akčních členů.
I tyto poruchy mohou být být vodítkem k příčině závad v dodávce podtlaku:
- Selhání komponentů recirkulace výfukových planů a sekundárního vzduchu (u benzinových motorů). Protože jsou tyto závady spojeny s emisemi látek znečišťujících ovzduší, může být vozidlo přepnuto do nouzového režimu.
- Výkon brzd se výrazně snižuje při opakovaném brzdění.
- Ovládání turbodmychadla a klapka zpětného vedení výfukových plynů nejsou provozuschopné. To vede ke stížnostem typu: „nepravidelný chod“ či „výpadky motoru“.
- Částečné nebo úplné selhání kabinových agregátů kompletní elektroniky.
- Snížený výkon z důvodu nefunkční nebo dlouho přestavované klapce v sacím potrubí.
V případě závady zkontrolujte těsnost komponentů podtlakového systému a vyměňte vadnou část.
Více informací se dozvíte na stránkách firmy KS Motor.
Komentáře