Nová robustní zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta 44

9 února 2017, 11:34

Extrémní severské podmínky vyžadují speciální připravenost. Společnost Nokian Tyres, nejseverněji umístěný výrobce pneumatik na světě, a islandská společnost Arctic Trucks, která se specializuje na přestavbu 4×4 vozidel, proto přicházejí na trh s novou pneumatikou Nokian Hakkapeliitta 44 pro nejtvrdší zimní podmínky.

V arktickém podnebí je důležité mít naprostou důvěru ve vaše pneumatiky a být si jistý, že vaše cesta předčasně neskončí kvůli propíchnuté pneumatice nebo neprůjezdnému terénu. Speciální vozy od společnosti Arctic Trucks se používají například při polárních expedicích, takže na jejich pneumatiky jsou kladeny vysoké nároky.

Nokian Hakkapeliitta 44, která je vyvinuta pro speciální expediční vozidla, vyniká výjimečnou přilnavostí a odolností. Novinka váží přibližně 70kg a její průměr je větší než 1 metr. Přes svoji robustnost se ale pohybuje s lehkostí i v hlubokém sněhu.

„Středová část běhounu vytváří velice ostré hrany bloků pryže ve tvaru V, které podporují čištění drážek od čerstvého a rozbředlého sněhu.  Šířka běhounu spolu s maximálně otevřeným dezénem zaručují, že se pneumatika pohybuje velice efektivně i na měkkém povrchu.  Sníh pro pneumatiku Nokian Hakkapeliitta 44 proto nepředstavuje žádnou výzvu,“ ujišťuje Kalle Kaivonen, manažer výzkumu a vývoje společnosti Nokian Heavy Tyres.

Přilnavost a přesná ovladatelnost v extrémních situacích
Pneumatika Nokian Hakkapeliitta 44 snadno zvládá všechny typy povrchů. Zesílené bloky na ramenou stabilizují pneumatiku v nečekaných situacích a středové žebro zaručuje přesné reakce na silnici. Speciální směs pryže Polar Expedition zajišťuje jak prvotřídní přilnavost v zimních podmínkách, tak výjimečnou odolnost v extrémně chladném počasí. Nokian Hakkapeliitta 44 je hrotovatelná pneumatika se 172 otvory pro hroty. Nicméně její nejčastější užití je bez hrotů.

Nokian Hakkapeliitta 44 představuje začátek zcela nové kapitoly spolupráce mezi dvěma odborníky na arktickou oblast. Pneumatika je dostupná v rozměru LT475/70 R17 a je speciálně vyvinuta pro těžká 4×4 vozidla typu SUV od Arctic Trucks. Výroba pneumatiky bude zahájena během několika měsíců a bude k dispozici výhradně prostřednictvím společnosti Arctic Trucks.

„Nokian Hakkapeliitta 44 je pneumatika, na kterou jsme čekali. Arctic Trucks nabízí širokou škálu řešení a produktů pro vozy 4×4 a pneumatika Nokian Hakkapeliitta 44 nám umožňuje pokračovat ve výrobě vynikajících expedičních vozidel. Naše vozy jsou užívány v celosvětově nejnáročnějších jízdních podmínkách: mezi ledovci, v Antarktidě a severní části Eurasie,“ říká Herjolfur Gudbjartsson, výkonný ředitel islandské společnosti Arctic Trucks.

Nokian Hakkapeliitta 44

Rozměr: LT475/70 R17

Hloubka běhounu: 18 mm

Průměr: 1100 mm

Hmotnost: přibližně 70 kg

Maximální tlak huštění: 240 kPa, při flotačním užití přibližně 160 kPa

Pneumatika Nokian Hakkapeliitta 44 je pokračováním příběhu, který začal v roce 2014, kdy byl na trh uveden první produkt vzešlý ze spolupráce mezi společnostmi Nokian Tyres a Arctic Trucks – zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35 pro velká 4×4 vozidla.

  • Začátek společnosti Arctic Trucks spadá do roku 1990, kdy Toyota na Islandu začala přestavovat 4×4 a SUV vozy. V dnešní době je Arctic Trucks předním odborníkem na přestavbu 4×4 vozidel.
  • Společnost Nokian Tyres v roce 1934 vyvinula a vyrobila první zimní pneumatiku na světě. Nokian Hakkapeliitta je jednou z nejznámějších zimních pneumatik a v oblastech s krutými zimami se stala skutečnou legendou. Inovativní pneumatiky od Nokian Tyres – pro osobní vozidla, nákladní vozidla a těžkou techniku – jasně dokazují svou vysokou kvalitu prostřednictvím výjimečných výkonů na sněhu a v náročných jízdních i klimatických podmínkách.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Související články

Fulda uvádí na trh návěsové pneumatiky s vyšší nosností
Fulda uvádí na trh návěsové pneumatiky s vyšší nosností

Značka Fulda uvádí na trh návěsové pneumatiky Ecotonn 2 HL s vysokou nosností, které vycházejí vstříc poptávce dopravců po zvýšení ziskovosti díky vyšší ložné kapacitě. Skoro 80 % evropských zemí nyní povoluje provoz vozidel s celkovou hmotností nad 40 tun a mnoho dopravců proto usiluje o optimalizaci kapacity svých vozidel v tomto směru. A právě to jim […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!