Nové řady pneumatik pro maximální efektivitu – Conti Efficientpro a Conti Lightpro

27 září 2016, 20:34

Na veletrhu IAA společnost Continental poprvé představuje nově vyvinuté pneumatiky pro dálkový provoz, které umožňují úsporu paliva. Aa dále také odlehčené pneumatiky pro použití na soupravách pro přepravu minerálních olejů. Společnost Continental jako spolehlivý partner v oblasti technologií tímto podporuje výrobce při provádění směrnice EU o energetické účinnosti, která stanoví, že účinnost paliv u těžkých nákladních vozidel se má do roku 2020 zvýšit o 20 procent.

Conti EfficientPro: štítek EU třídy „A“ pro maximální úsporu paliva

Společnost Continental představuje řadu pneumatik Conti EfficientPro pro řízené a hnané nápravy, které šetří palivo a byly vyvinuty speciálně pro dálkový provoz. Díky nižšímu valivému odporu tyto pneumatiky umožňují úsporu paliva ve výši až 0,64 litru na 100 kilometrů ve srovnání s pneumatikami řady Conti EcoPlus*. Při roční ujeté vzdálenosti 120.000 kilometrů ušetří pneumatiky Conti EfficientPro pro řízené a hnané nápravy cca 750 litrů paliva ročně. Současně snižují emise CO2 o více než 2 tuny ročně.

U pneumatik je úspora paliva stěžejní vlastností. Proto byly pro Conti EfficientPro dále vyvíjeny osvědčené technologie, které byly použity již v případě Conti EcoPlus. Speciální pryžové směsi pro všechny složky, vícevrstvá konstrukce běhounu a optimalizované vlastnosti znconti-efficientpro-print-259x225ačně snižují valivý odpor. Proto pneumatiky Conti EfficientPro pro řízené i hnané nápravy splňují požadavky na nejvyšší účinnost paliv a získaly hodnotu „A“ na EU štítku. Spolu s Conti EcoPlus HT3 pro návěsovou nápravu mají nyní společnosti působící v odvětví dopravy díky pneumatikám Conti EfficientPro možnost vybavit návěsové so
upravy na všech nápravách pneumatikami opatřenými štítkem EU třídy „A“: trojnásobné „A“ pro maximální palivovou účinnost.

Conti EfficientPro se používá především v originální výbavě a bude k dispozici v průběhu prvního pololetí roku 2017 i pro náhradní potřebu.

*)Výpočet vychází ze soupravy o hmotnosti 40 tun. S tahačem, který je vybaven na řízené a hnané nápravě pneumatikami Conti EfficientPro, a návěsem s pneumatikami Conti EcoPlus při roční ujeté vzdálenosti 120.000 km.

Conti LightPro: o 80 kilogramů více užitečné hmotnosti pro vozidla pro cisternovou přepravu

Prostřednictvím řady pneumatik Conti LightPro nabízí vůbec poprvé společnost Continental odlehčené pneumatiky, které byly vyvinuty speciálně pro použití v soupravách pro přepravu kapalin. Především pak minerálních olejů. Pro tento segment dopravy, pro který je hmotnost velmi důležitá, znamenají lehčí pneumatiky cennou vyšší kapacitu nákladu. Díky tomu, že jsou pneumatiky samotné lehčí, mohou soupravy přepravovat více kapaliconti-lightpro-print-300x222n, aniž by překročily celkovou povolenou hmotnost. Pokud jsou pneumatiky Conti LightPro nasazeny na všech nápravách (řízených, hnaných a návěsových), snižují celkovou hmotnost vozidla o cca 80 kg. Ve srovnání s pneumatikami řady Conti Hybrid. Vyšší kapacita nákladu a vylepšená spotřeba paliva zvyšují efektivitu v přepočtu na celkovou dobu životnosti pneumatik ročně až o 900 eur**.

I pneumatiky řady Conti LightPro vycházejí z nejnovějších technologií společnosti Continental. Nabízí pro uvedené použití optimální rovnováhu mezi úsporou hmotnosti a jízdním výkonem. Od začátku roku 2017 budou pneumatiky Conti LightPro pro řízenou a hnanou nápravu dostupné především v originální výbavě.

Ještě větší úspory hmotnosti dosáhnou soupravy, ve kterých budou kromě pneumatiky Conti LightPro nainstalovány též vzduchové pružiny společnosti Continental. Písty vyrobené tlakovým litím pak umožňují další zvýšení kapacity nákladu o přibližně dvanáct kilogramů na nápravu. Ve srovnání s běžnými ocelovými písty to znamená až o 75 procent nižší hmotnost při použití speciálního plastu. Inovativní design nabízí komfortní jízdu a usnadňuje instalaci do vozidla. Lehké vzduchové pružiny jsou extrémně odolné proti korozi a mají dlouhou životnost. Díky tomu také stoupá hodnota vozidla při dalším prodeji. Odlehčené vzduchové pružiny se používají již nyní v originální výbavě cisternových vozidel. Některé druhy řady vzduchových pružin od společnosti Continental se již dají zakoupit i jako náhradní díly.

**) Výpočet vychází ze soupravy o hmotnosti 40 tun pro přepravu kapalin při roční ujeté vzdálenosti 120.000 km.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!