Koncem května proběhla v Rumunsku zemědělská výstava AgriPlanta – RomAgroTec. Řada 6 se představila na stánku rumunského distributora ZETOR TRACTOR SRL.
Nová Řada 6 je výsledkem dlouholetého vývoje a představuje moderní a robustní řešení pro náročné polní a jiné zemědělské aplikace. ZETOR s novým strojem otevírá novou kapitolu své historie a uváděný traktor postupně nahradí modelové řady Forterra a Crystal. U nového stroje je důraz kladen na výkon, efektivitu a maximální komfort pro obsluhu.
Řada 6 byl hlavním exponátem stánku ZETOR TRACTOR SRL na ploše E140, kde se představil rumunské odborné i laické veřejnosti.
Nová Řada 6 je vybavena čtyřválcovým motorem Deutz 4.1 s maximálním výkonem 171 HP při 1900 ot./min. Zdvihový objem je 4,1 litru se systémem vstřikování Common Rail. Plnění emisní normy Stage V zajišťují systémy čištění výfukových plynů DPF (částicový filtr), SCR (selektivní katalytická redukce) a EGR (recirkulace spalin).
Traktor disponuje novou pětirychlostní převodovkou ZF TPT 16, která umožňuje řazení pod zatížením, šesti stupňů vpřed a tří vzad. Se započtením plazivých rychlostí je celkem k dispozici 54 rychlostí vpřed a 27 vzad, přičemž maximální rychlost traktoru je 40 km/h, a to při snížených otáčkách motoru. Řazení hlavních převodových stupňů probíhá manuálně přes řadicí páku, násobič je ovládán automaticky a reverzace elektrohydraulicky. Robustnější konstrukce převodovky navíc umožní zvýšit zatížení zadní nápravy na 8,5 tuny, užitečné zatížení traktoru se pohybuje kolem 5 t při celkové hmotnosti až 11,5 t.
Obsluze je k dispozici také výkonný hydraulický systém s axiálním pístovým čerpadlem o průtoku 120 l/min. Zadní tříbodový závěs má nosnost až 9,7 tuny a přední TBZ zvládne 3,5 tuny. Traktor je standardně vybaven čtyřmi mechanicky ovládanými zadními hydraulickými okruhy s možností regulace průtoku a v případě potřeby dvěma předními přídavnými okruhy. K dispozici je vylepšený vývodový hřídel s volitelnými otáčkami 540, 540E, 1000 a 1000E za minutu, jehož elektrohydraulická spojka umožňuje nastavení rozběhu podle aktuálního zatížení a požadavků operátora.
Tradičně velká a prostorná kabina traktoru je navržena s důrazem na komfort. Napomáhá tomu jednak odpružení samotné kabiny a také plně odpružená přední náprava. Noví majitelé se mohou těšit i na novou ovládací konzoli s ergonomicky uspořádanými ovládacímu prvky a v případě využití navigace na velký a dotykový ovládací monitor. Přetlakové řešení kabiny pak minimalizuje pronikání prachu a aerosolů, a přináší bezpečnost a komfort obsluhy při práci s postřikovači.
Komentáře