Nejúspornější nákladní vozidlo Volvo FH Aero je vítězem ocenění Green Truck 2025. Volvo FH Aero nabízí kombinaci aerodynamiky a účinného hnacího ústrojí, což má podle nezávislého testu za následek úsporu paliva a nižší emise CO2.
Každoroční test Green Truck je komplexním a nezávislým srovnávacím novinářským testem, jehož cílem je určit nejúspornější nákladní vozidlo pro dálkovou přepravu, a který pořádají německé odborné časopisy Trucker a Verkehrs-Rundschau.
Letošním vítězem se stalo Volvo FH Aero s motorem D13 o výkonu 420 koní, balíčkem Volvo I-Save a novým kamerovým a monitorovacím systémem, který díky pozitivnímu vlivu na aerodynamiku šetří palivo. Nákladní vozidlo Volvo dosáhlo na testovací trase stanovené pořadatelem průměrné spotřeby paliva 21,20 l/100 km.
Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks, řekl: „Vítězstvím v soutěži Green Truck získala společnost Volvo Trucks hattrick! Nejprve jsme jako jediná značka získali pět hvězdiček v historicky prvním testu bezpečnosti nákladních vozidel Euro NCAP, poté jsme se stali největší značkou těžkých nákladních vozidel v Evropě v roce 2024 a nyní je Volvo FH Aero nejúspornějším nákladním vozidlem v nezávislém testu – na všechny tyto úspěchy jsem velmi hrdý!“
Volvo FH Aero bylo představeno na začátku roku 2024 a vyznačuje se novým aerodynamickým designem kabiny, který oproti běžnému modelu Volvo FH snižuje spotřebu paliva a emise uhlíku až o 5 %. Testovaný model je poháněn spolehlivým a účinným vznětovým motorem Volvo D13 s technologií I-Save, což je balíček funkcí pohonné jednotky a softwaru pro úsporu paliva.
Nová modelová řada Volvo FH Aero je k dispozici ve čtyřech verzích – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero s plynovým pohonem a FH16 Aero. Verze Volvo FH a FH Aero poháněné naftou a plynem mohou být poháněny obnovitelnými palivy, jako je bioplyn, bionafta a HVO, což výrazně snižuje emise CO2.
Green Truck test 2025 – fakta
- Specifikace zúčastněných nákladních vozidel: tahače s celkovou hmotností 32 tun, kabin s vysokou střechou, vznětovým motorem o výkonu 390 k +/- 50 k, novými pneumatikami a třínápravovým přívěsem o hmotnosti 24 tun.
- Test byl proveden na trase dlouhé 343 km v jižním Německu, na dálnicích a státních silnicích.
- Průměrná rychlost nákladního vozidla Volvo na testovací trase byla 80,14 km/h.
Komentáře