Volvo FH Aero získalo ocenění Green Truck 2025

31 března 2025, 16:40

Nejúspornější nákladní vozidlo Volvo FH Aero je vítězem ocenění Green Truck 2025. Volvo FH Aero nabízí kombinaci aerodynamiky a účinného hnacího ústrojí, což má podle nezávislého testu za následek úsporu paliva a nižší emise CO2.

Volvo FH Aero

Každoroční test Green Truck je komplexním a nezávislým srovnávacím novinářským testem, jehož cílem je určit nejúspornější nákladní vozidlo pro dálkovou přepravu, a který pořádají německé odborné časopisy Trucker a Verkehrs-Rundschau.

Letošním vítězem se stalo Volvo FH Aero s motorem D13 o výkonu 420 koní, balíčkem Volvo I-Save a novým kamerovým a monitorovacím systémem, který díky pozitivnímu vlivu na aerodynamiku šetří palivo. Nákladní vozidlo Volvo dosáhlo na testovací trase stanovené pořadatelem průměrné spotřeby paliva 21,20 l/100 km. 

Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks, řekl: „Vítězstvím v soutěži Green Truck získala společnost Volvo Trucks hattrick! Nejprve jsme jako jediná značka získali pět hvězdiček v historicky prvním testu bezpečnosti nákladních vozidel Euro NCAP, poté jsme se stali největší značkou těžkých nákladních vozidel v Evropě v roce 2024 a nyní je Volvo FH Aero nejúspornějším nákladním vozidlem v nezávislém testu – na všechny tyto úspěchy jsem velmi hrdý!“

Volvo FH Aero bylo představeno na začátku roku 2024 a vyznačuje se novým aerodynamickým designem kabiny, který oproti běžnému modelu Volvo FH snižuje spotřebu paliva a emise uhlíku až o 5 %. Testovaný model je poháněn spolehlivým a účinným vznětovým motorem Volvo D13 s technologií I-Save, což je balíček funkcí pohonné jednotky a softwaru pro úsporu paliva.

Nová modelová řada Volvo FH Aero je k dispozici ve čtyřech verzích – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero s plynovým pohonem a FH16 Aero. Verze Volvo FH a FH Aero poháněné naftou a plynem mohou být poháněny obnovitelnými palivy, jako je bioplyn, bionafta a HVO, což výrazně snižuje emise CO2.

Green Truck test 2025 – fakta

  • Specifikace zúčastněných nákladních vozidel: tahače s celkovou hmotností 32 tun, kabin s vysokou střechou, vznětovým motorem o výkonu 390 k +/- 50 k, novými pneumatikami a třínápravovým přívěsem o hmotnosti 24 tun.
  • Test byl proveden na trase dlouhé 343 km v jižním Německu, na dálnicích a státních silnicích.
  • Průměrná rychlost nákladního vozidla Volvo na testovací trase byla 80,14 km/h.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!